Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze
Varför skulle Food Money släppa om det är sista loppet för i år (om den inte går till final). Det är väl "all-in" som gäller?
|
Nej det var en överdrift med 99% att Food Money. Men om man tänker lite på det borde han ha väldigt svårt att nå någon ledning då Explosive De Vie är innanför och Propulsion som lär halvladdas emellan. Men som sagt, han blir extremt stor favorit Propulsion och det finns några frågetecken. Det största som talar emot som jag ser är väl den ringa prissumman. Kommer Örjan köra för största möjliga vinstchans (knockout) eller tar han det lugnare från start och bjuder in motbuden?
Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss
Det största problemet, som du säger, är kanske inte galopperna. Tyvärr kan man ju inte va riktigt säker på det, han har bara gått ett voltstartslopp i Lennartssons regi 3140m, 5:a på 15,9. Mest oroväckande är väl att att Pelle själv säger att han bara är medel ut i volt, vilket kan innebära att han får problem att hitta ut. Mkt plus och minus på många hästar i loppet, tror jag tar alla så kan ni andra spika favoriten som vinner när jag kör det konceptet 
|
Det där med galopphistoriken är helt missvisande, som jag skrev har han endast studsat från start (det känsligaste momentet för i princip alla hästar i volt) en enda gång på 9 försök. Man får se till att titta i arkivet och inte bara förutsätta att det handlar om startgalopper. Och av de 9 galopper han har på sina 37 starter så kom 8 av dem i karriärens första 10 starter. Så vi kan nog stänga diskussionen om att han är osäker, om vi skiter i vad som hände för flera år sedan visar det mer relevanta underlaget att han är ovanligt travsäker faktiskt. Både från start och under väg.
Ledningen är det svårt att säga något säkert om eftersom underlaget är dåligt i voltstart. Men av senaste voltloppet att döma har han en hygglig chans att hålla ut dem som jag ser den. Och är han i form bör han ha väldigt hög vinstchans från den positionen. Vi får se om någon kan överflygla.