Ursprungligen postat av mackpeter
Det är inte särskilt trångt med travinlägg på detta forum idag.
Jag har bett min bank att bereda plats på mitt konto inför dagens förväntade storvinst.
Så här blev mitt bolagssystem:
1) 4 r9-1 (4 Thai Broadway har gjort tre starter i år. Senast på Romme satt han instängd i vinnarhålet med Örjan/Volstead utanför. Thai gick i mål med alla krafter kvar. Det blev ett perfekt preparé så att norske ägaren idag får glänsa i vinnarcirkeln. Favoriten 9 Ivar Sånna var mycket bra när han slog Mosaique Face i SM på Åby. Jag vet inte om det loppet tog hårt på honom för han såg rent ut dålig ut senast mot skräpmotstånd. 3 Nato Dream tar ledningen och släpper till 4 Thai Broadway, som inte förlorar i ledningen mot favoriten i dödens)
2) 1,2,3,5,7,9,10,12 r8-4 (spika inte favoriten 1 Calizza Boko. Björn har chans att nå ledningen med 3 Ragazza da Sopra och streckas därför. 9 Sambuco är en trög häst, som behöver körspö - skor bak och jänkarvagn. Låg klass på loppet - skall garderas)
3) 2 r7-10 (dagens största favorit 2 Treasure Kronos har dragit kanonspår på sprint - SoS. Tråkig men säker vinnare. Värsta hotet 7 Otrobanda är snabb från start men når inte ledningen och får det svårt. Ostreckade 10 Gematria tar tredjeplatsen)
4) 1,2,3,5,7,8,9,12 r10-4 (gardera)
5) 2,3,5,7,9,12 r10-1 (storfavoriten 2 Tripolino körs till spets och har därmed jättechans. 3 Fossens Bonus är klar för finalen och går med skor bak. Här måste det skrälla - gärna 5 Time Machine som äntligen får en bra kusk - för att jag ska få någon utdelning)
6) 9 r10-2 (strykningarna gör loppet till en lätt match för storfavoriten)
7) 1,2,3,4,5,6,9,10 r7-8 (det här ett knepigt lopp, där svenska och norska spelare skiljs åt med strecken. 1 tar ledningen och körs bff. Veijo kommer med en enda häst från Åby 10 Conny Sisu. Bortglömde 9 Juvels Boy är mycket bättre än spelarna tror)
Kostar 1536:-. Lycka till!
|