Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-20, 12:57   #20
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Skulle spelat krav 3st A-hästar alt. första rankade Avery som A häst, så hade jag suttit med alla kvar. Nu måste nån av A-hästarna vinna. Risk jag reducerat bort mig med andra ord
Första reduceringen gör du när du väljer bort alla rader som tillhör de hästar som du inte har med i din ram. Trots det hakar många upp sig på att de "reducerat bort sig" för att de hade alla vinnande hästar inom "ramen för ytterligare reducering". Det är helt oväsentligt och kommer bara få dig att må dåligt att sitta och tänka sådär varje omgång.

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Har man en reducering över 90% bör man tänka till. Då har man troligtvis reducerat bort sig om man inte vet varför det är så kraftigt reducerat.

Har kört reducerat i princip sedan jag började med hästar för 35 år sedan. Först var det blocksystem med utgångshästar och sitta och skriva ut det på kuponger. Det i sig gjorde att man höllt sig lugn. Man vill ju inte dö av skrivkramp då kraftigt reducerade system ger välidgt många kuponger.
Det spelar absolut ingen roll hur hög reduceringsgrad som du har (vore dock snopet om du har 100% och därmed inte lämnar in några rader alls).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+22)

Senast redigerad av NicklasJ den 2016-11-20 klockan 12:58.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat