Citat:
Ursprungligen postat av Grant
Börjar du på 10000000 rader och reducerar ner till 100000 rader så har du reducerat
bort 99% av raderna.
En annan spelare börjar på 1000000 ( en miljon) rader och reducerar ner till
också han till 100000 rader, 90%.
De 100000 raderna kan ju vara exakt samma rader i båda fallen.
Varför har 99% mindre chans än 90%-aren?
Mvh Uffe
|
Grants/Uffes inlägg har i vanliga fall en mycket hög ironi-grad.
Men ovanstående inlägg är enligt mig bland det absolut bästa "seriösa" han publicerat på det här forumet. Det är som om jag skulle ha skrivit det själv.
Det sammanfattar det absolut viktigaste om reduceringsgrad. D.v.s. att det är det sista man ska bry sig om.
Målet för all typ av reducering ( även uttagning av systemram ) är att varje enskilt "grund"-vad som filtreras fram ska ha +EV.
Låg reduceringsgrad med -EV << Godtycklig reduceringsgrad med +EV.
Den huvudsakliga anledningen är att "systemet" inte är vadet utan snarare bara en samling "grund"-vad ( rader eller kombinationer ).