Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-20, 16:37   #62
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
jag förstår vad du och Strappa försöker få fram men hur många fattar det ni skriver?

Huvuddelen fattar inte ens vad +EV är och inte ens vad spelvärde är.

Ja 70% som bara har chans till 50% kan fortfarande vara en bra spik om du bedömer att den har bästs chans i omgången och det är JP och alla pengar ligger i 7 rättspotten. Det är bara 7 rätt som är intressant i dessa lägen.

Det är bättre att spika en som har 50% chans men är spelad till 70% än en som är spelad till 20% och har 30% chans om du skall få 7 rätt och ta del av JP. Det är bara ett lopp av 7 vi pratar om.
Spelar det någon roll hur stor andel som fattar eller inte fattar?

TS ville ha råd om reducering. Jag menar att man inte ska bry sig så mycket om reduceringsgraden.

Det viktiga är att man förstår vilka krav man har ställt upp och hur de interagerar med varandra.

Ett typexempel på något som jag ofta använder mig av, som höjer reduceringsgraden rejält, är att lägga till många extrem-låg-procentare och sätta en utgång på 0-1 på dem.

Vid nästan alla "större" vinster som jag har fått in så har jag haft turen att få in en skäll som jag fyllde på med "bara för att jag hade råd". Med 0-1-utgången får jag in en del skrällar som jag aldrig annars skulle fått in.

Exakt vilka tekniker som är bäst att använda för en själv beror på vilka styrkor och svagheter man har som travspelare.

Man ska göra det så enkelt som möjligt, men inte för enkelt.