Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-20, 22:06   #126
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Du säger emot dig själv (och mig). Givetvis skall du spela om din värdering är att det du skall spela på är, enligt din värdering, spelvärt.

Men 96,6% (jag höftar och chansar frisk) spelar ju bara för dom skall spela t.ex V75. Numer är ju V75 ytters sällan spelvärt att inte omsättning sjunker mer är ju ett tecken på att 99% av spelarna fattar noll vad spelvärde är.
Nej. Oddset är inversen av sannolikheten. Så jag säger inte emot varken dig eller mig i det inlägget.

Om oddset är högt är övriga kollektivets bedömning att sannolikheten är låg. Och det var precis det som jag skrev. Då ska man inte stå över.

Det är när kollektivets uppfattning ligger nära ens egna uppfattning som man ska stå över.

De ggr som jag tror hårt på ett flertal 3-5%are i övriga avdelningar skulle det inte falla mig in att spika varken 70%aren eller 20%aren. Förmodligen skulle jag på något sätt helgardera loppet eftersom övriga hästar som är spelade till 10% tillsammans har 20% chans att vinna.

70%aren skulle jag dock bara ta med på rader där flera av de undervärderade lågprocentarna finns med i övriga avdelningar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat