Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-21, 22:38   #161
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bingotant Visa inlägg
Vad spelar det för roll om du är teoretisk perfekt om du inte kan omsätta det i praktiken? Precis som Solo skriver så är spelteorin inte svår, den förstår väldigt många. Ändå skriver både du och Strappa som om ni återuppfunnit hjulet och är så ivriga att berätta för alla hur det fungerar.

Är absolut inte min mening att det ska låta på det viset. Min enda mening med att ens skriva i denna tråd var att försöka hjälpa trådskaparen.
"Vad spelar det för roll om du är teoretisk perfekt om du inte kan omsätta det i praktiken?" Med den logiken behövs det aldrig startas någon tråd om reducering öht. Eftersom hemligheten är att det är din värdering som är det vitala hur du än använder verktygen.

Berätta istället hur ni får ut erat teoretiska kunnande i praktiken. Hur gör ni för att plocka bort alla rader med -EV och bara få med rader med +EV?

Har aldrig påstått att någon kan göra det. Finns ingen människa som kan göra en helt 100%ig rätt vinstchansbedömning av samtliga travlopp och därmed kan man heller inte göra en helt korrekt reducering utefter dina preferenser. Men som med exemplet med poker som jag skrev så betyder inte det att man inte ska försöka sträva mot att nå så nära dit som möjligt.

Det ligger inget revolutionerande bakom mitt sätt att använda reduceringsprogrammet och det är inget jag vill påskina heller. Fokuset ligger i att förstå vad de olika krav jag sätter ger mina rader för olika egenskaper. Målet är förenklat att försöka maximera spelvärdet utan att ge bort för mycket i vinstchansen. Hur det konkret går till ser olika ut från gång till gång beroende på rankingen. Samma sak med vilka verktyg jag använder.

Om ni verkligen vill lära folk att tänka rätt och inte bara läxa upp personer, så starta en tråd där ni t.ex. går igenom era reducerade system efter varje veckas V75 och berätta hur ni tänkte och hur man ska tänka för att omsätta teori i praktik för bli en långsiktigt vinnande spelare.

Om de flesta inte håller med mig i tråden så är det svårt att komma med råd utan att säga emot det som någon tidigare har skrivit. Ber om ursäkt om någon känner sig trampad på tårna och har absolut inte menat att läxa upp någon. Tjänar absolut ingenting på att skriva här utan gör det av ren välvilja.

Vad spelar det för roll om kungsfrukt sätter 20 system en lördag? Det ska inte påverka ditt EV, det påverkar din varians, men över lång tid kommer ditt förväntade värde att vara det samma.

Nej, där har du fel. Visst kan man försöka uppskatta ett EV när man spelar men det riktiga EV bestäms ju av oddset för ditt spel mot vinstchansen. Oddset påverkas ju direkt av hur många andra som spelat samma rad, precis som på samma sätt att ditt odds påverkas av hur de andra har satsat när du spelar vinnare på ATG.

Senast redigerad av NicklasJ den 2016-11-21 klockan 23:46.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat