Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-22, 00:37   #165
bingotant

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1304
Standard

Med den logiken behövs det aldrig startas någon tråd om reducering öht. Eftersom hemligheten är att det är din värdering som är det vitala hur du än använder verktygen.

Absolut, skulle ändå vara intressant att se hur andra tänker. Personligen plockar jag ofta bort hästar som jag anser överstreckade och missar därmed garanterat rader som är spelvärda när understreckade hästar vinner i andra avdelningar. Har spelat trav i många år men tycker fortfarande det är svårt att bygga optimala system, skulle gärna tjuvkika på finska robotgubbarna när dom bygger system

Om de flesta inte håller med mig i tråden så är det svårt att komma med råd utan att säga emot det som någon tidigare har skrivit. Ber om ursäkt om någon känner sig trampad på tårna och har absolut inte menat att läxa upp någon. Tjänar absolut ingenting på att skriva här utan gör det av ren välvilja.

Ett råd att generellt inte reducera för hårt tycker jag är ett vettigt råd till de som börjar använda reduceringsprogram precis som Ztazze skrev och Dajmen i sin artikel. Sen att det framstår som ett löjligt råd för er som kan reduceringsprogram utan och innan är fullt rimligt.

Nej, där har du fel. Visst kan man försöka uppskatta ett EV när man spelar men det riktiga EV bestäms ju av oddset för ditt spel mot vinstchansen. Oddset påverkas ju direkt av hur många andra som spelat samma rad, precis som på samma sätt att ditt odds påverkas av hur de andra har satsat när du spelar vinnare på ATG.

Fullt möjligt att jag har fel. Men hur plockar du då ut +EV rader?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+3)
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat