2016-11-25, 21:05
|
|
Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
|
Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg
Haha, det var bland det finaste du sagt tror jag, i enormt klen konkurrens vad gäller den biten, jag väljer att vara hedrad över hur du beskriver min häst och ignorerar det som står om mig som tränare mellan raderna
.
Han är knappast någon Varenne eller Bold Eagle, det han har gemensamt med dom är möjligtvis viljan att vinna, fysiskt är de formel1 och han en STCC-Volvo. Vi mötte ju Sauveur några ggr och tyvärr får jag väl erkänna att vi blev avklädda även om han var på topp, eller nära det iaf.
Han är inte på topp jämnt, när Erik körde gången innan var han väl 15m sämre. För att vara så bra måste jag toppa honom till max, och det kan jag tyvärr inte göra till varje start då han blir för sliten då. Efter såna totala urladdningar behöver han många gånger vila lite eller få en lugnare period i alla fall.
Vi har ett lite annat upplägg jämfört med förra året och har varit försiktigare och försökt bygga upp formen långsammare med förhoppningen att han ska hålla en högre nivå längre och inte gå så totalt ur form som han gjorde förra vintern. Sen fick han ett problem i samband med Harpers som tog ett tag att komma rätt med.
Vidare blev det betydligt svårare att ha upplägget med kvalitetsträning och sen ett lopp i kroppen innan en större uppgift i.o.m att han tjänade ungefär en miljon på 12månader, för att få ett lopp i krppen fick han gå 12 full väg och det blir lite för tufft då. Iaf förut, han har faktiskt blivit ännu hårdare i kroppen.
Hans styrkor är främst viljan, sen har han en bra förmåga att ta åt sig träning och går att toppa osedvanligt mycket jämfört med de flesta hästar, det går att få honom bättre än han egentligen är så att säga.
Uppdateringen efter sista torsdagsjobbet är att han var rappare än nånsin.
|
Stor eloge Oskar till din öppenhet.
Hatten av
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|