Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-25, 21:35   #182
Ztazze

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Som rubriken lyder har jag länge funderat på att övergå från traditionella system till att spela reducerat. Har helt enkelt bara inte orkat ta tag i det. Lite snabb bakgrund till mitt spelande.

Jag har väl lirat V7 regelbundet i snart 10år, men mer strukturerat och seriöst senaste 4år. Är ingen storspelare utan omsätter ca 50k på V7 årligen. Även om variansen i V7 ska va stor brukar mina travår se likadana ut. Ofta hyfsat nära stora pengar, men landar ofta på 6rätt och mindre vinster i storlek 5-10k. Har ändå i princip lyckats pricka runt 100k/årligen i inspelat de 4senaste åren och landat runt 50k netto. Dålig timlön dock med tanke på tiden jag lägger. Ser dock inte travet som någon sidoinkomst som jag gjorde när jag spelade poker. Handlar mer om att försöka få till träff på lite större pengar utan att för den delen slänga iväg allt för galna rader. Spelar enligt filosofi ca 500kr vanlig omgång. 1000kr vid jackpot och en bit däröver vid dubbel.

Senaste två veckorna har rankingen vart löjligt rätt, men system förändring efter 16.00 båda gångerna kostade mig 7orna. Ingen big deal förra veckan, lite tyngre att missa 100k veckan innan. Dessa två veckor har dock fått mig att tillslut ta tag i att börja spela reducerat och utan större koll provade jag lyckan på v86 i ons. Rätt ranking, men satte krav på 4st A hästar och endast 3 vann, så blev bara nära igen.

Tycker ändå att känslan att spela reducerat kändes riktigt bra. Det blir inte så trubbigt och förhoppningsvis behöver man inte spela bort sig själv genom att ändra systemet precis innan inlämning. Med tanke på vad jag skrivet ovan, tror ni reducerat är rätt väg för mig att gå framöver?

Funderar också lite gran runt spelteknik. Finns det några basic saker i reduceringen man inte bör missa?

Imorn lutar det åt att spela krav på 4st A-hästar varav 2st spikas. Max 2st C-hästar. Reducering från 2400rader ner till 1100. Som sagt helt novis när det gäller reducerat, så slå gärna ner på om detta ser konstigt ut.
Det var Espo som startade tråden med detta inlägg. Dra åt h.lvet vilken fart det blev.

Jag hävdar fortfarande grundrådet är att krångla inte till det. Du lurar bara dig själv.

Och ja det finns inget annat än att spela reducerat om du spelar större du skall inte betala lika mycket för en häst som du tror på jämfört med en som du tror mindre på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+2)
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat