Dags för årets Lag-Vm då.Det hela kickas i gång i morgon med den första kvaltävlingen i polska Gorzow.Vinnarna av event 1 och 2,går direkt till final.Tvåorna och treorna i respektive event gör upp i race-off om de resterande två platserna.
Event 1 Gorzow 24/7
Polen
Danmark
Ryssland
Tjeckien
Event 2 Kings Lynn 26/7
England
Australien
Sverige
Finland
Race Off Vojens 29/7
Final Vojens 31/7
Det verkar som att danskarna inte ens vill vinna kvaltävlingen i Polen,utan har redan siktet inställt på race-offen i danska Vojens.Ryssarna saknar Emil S,men borde ändå kunna ge danskarna en match om andraplatsen här.Tjeckerna är bara med som utfyllnad känns det som. Det är stor risk för vidriga förhållanden i morgon med upp mot 20 mm regn.
Det är fortfarande bara Nordicbet som har behagat släppa odds till den första kvaltävlingen,och jag leanar lite åt den här;
Polen under 64,5 @ 1,95 NB
Ja jag har skrikit hela tiden om att Polen tar hem hela skiten,och det kommer man också att göra.Men kolla in linan,64 poäng på 25 heat det ger ett snitt på 2,56 poäng per heat.
Om förhållandena blir svåra,som prognoserna säger så kan mycket hända.Det krävs inte många noll och en poängare för att linan ska spricka.Tror inte att polackerna kommer att gå på 100 % i morgon,det kommer heller inte att behövas.
Tips deltävling 1
1.Polen
2.Danmark
3.Ryssland
4.Tjeckien
Den andra deltävlingen vill jag återkomma till eftersom den ser så ruggigt jämn ut.Bortsett från stackars Finland då.