Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-09, 23:35   #47
Skaegget
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9034
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Hur ska man som spelare betrakta Anna Mix i morgon? Om jag förstått transporten rätt - tacksam om någon bättre informerad korrigerar mig - kom hon från Sofia Aronssons stall 4 mil norr om Paris till Bjertorp igår torsdag. Märren hade då åkt ca 170 mil och rest 20 timmar. I morgon reser hon 25 mil till Färjestad. Där möts hon av regn, en sölig bana och går med skor ro, vilket hon inte haft på år och dag.
Den 20 november fick hon en tappstart om närmare 15 m på Vincennes. Hon gjorde en topprestation och besegrade bl a Propulsion med Örjan i ett försök att kvala in till Pd'A.

Nu ska hon möta OTP. Normalt borde hon vara åtminstone jämnbördig med honom. Men han reser 25 mil direkt från hemstallet och är van vid skor och dålig bana. Dessutom talar mycket för att han tämligen smärtfritt släpps till ledningen. För Anna är det ett led i förberedelserna inför Pd'A. Egentligen förstår jag inte Sofias matchning - men hon har säkert en genomtänkt plan.

Som spelare är min slutsats, att jag spikar OTP. Trots att jag är en stor beundrare av Anna Mix och Erik Adielsson.
Det du sa. Jag famlar här. Det känns som om systemet står eller faller med den infon. På topp? Eller traska runt som förberedelse...?
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat