Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-10, 17:02   #166
Champinj0nen

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av herrgrek Visa inlägg
Sorry fel tråd. har laggt mina val i rätt tråd nu... får väl bistå med mina tankar som ursäkt :-)

Tycker rent allmänt att strecken är skeva. Som vanligt blir goop överspelad på hemmaplan... visst han har respekt med sig och hästarna trivs såklart där men skillnad på v7 och vanliga lunch/kvällslopp.

Avd1) Gardera!!! tycker Azzaro är överspelad på goop optimism (ändå osäker häst från dåligt spår och hårt emot) och tveksam på Örjans med dojjor.

Avd2) mkt öppet. märkligt o göra Ohlsson till så stor favorit. vem som helst kan vinna så kasta pil. Kan se hur en inte alltför chockad jansson står i segerintervju med chokade journalister :-)

Avd3) Svårt att se ett scenario där Piraten torskar. Ohlsson/Reijo är nöjda med 2a pris och Erik lär jo fått körorder att ta det lugnt. Känns som läggmatch på förhand. 150k lär ju knappast intressera Anna mix och 75k för Nadal är dom mer än nöjda med här, den kommer tjäna fina pengar i vinter. Nä. storskräll eller Piraten men jag går på min Piratvän :-)

Avd4) Öppet men det är väl här man ska gå kort. Gillar 1 PD men ogillar KW på v7. Goop blir såklart överspelad från bakspår. Övertygad om att Bergan har bästa kusen men osäker. kan bli körning och då blir Takter mkt farlig. Happio är miljondraget.

Avd5) Kommundrag på Bergs Drake. Tror Goop har bästa hästen och fortf OK på streck. Hade det varit OK kusk på Alleyson hade jag spikat. Intressant med Ohlsson från bra spår. Partizan Face står bra inne men återigen KW på V7... Jorma/Nurmos känns iskall för tillfället, särkilt på v7. Känns som det finns mer o hämta hos Darius men gillar inte Untesteiner junior från bakspår på v7. Känns som man landar på Mellby Drakfaan ändå i brist på annat men känns inte bra. Tåls att grubbla imorgon.

Avd6) 2-8 borde räcka långt. Kommundrag på 2an så den får ju inte vinna egentligen. 8an sjuker på strecken pga skor och chansartad läge men tycker skohetsen blir överskattad och takter har galen respekt med sig på v7. om den sjuker på strecken så blir det min spik. GAW är miljondraget, underskattad kusk och fin kapacitet och kan avsluta bra.

Avd7) NTNS ja vad ska man säga Barfota/Gopp/BraSpår vs Gammelgubbe/Skor/Chansläge. Antar BG äger Furios annars förstår jag inte riktigt vad Jorma gör bakom tömmarna. Känns som form ner på TOTW, blir överspelad på senaste meriter men nu är sommaren över... Takter på GW är kul... Känns upplagt för Örjan här men vill ändå plocka med Fossens Bonus också. stabilt 3 hästarlås på 4-6-11 får det bli
Det var här jag läste det men missade på 7 streck, efter spik på 11an i första. Hoppas det går bra för dig herrgrek!
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat