Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-10, 22:00   #18
jpasweden
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 53
Sharp$: 88

jpasweden 2016
Stats: 12 - 9 - 0
ROI: 105.20%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

Spel: 11
tampa Bay - Pittsburgh (01:00)
val: Pittsburgh FT
Odds: 2.24(comeon)
Insats: 250,00 SEK

Pittsburgh vann senast efter en äckligt effektiv 1:a period. Tycker inte heller att laget helt kommer upp i normal standard, lyckligtvis och "för en gångs skull" har man flera linor som kan producera. Men inatt är jag åter inne på Pens seger.
Tampa bay forfarande utan Stamkos, och det är frågetecken kring Callahan. Callahan som kanske inte spottar in mest av alla, men han är grymt viktig.
Tycker det är aningen skevt att ge Pittsburgh över 2,20. Normalt hade jag sett en lina på 2.05-10, med tanke på skador och usel form på hemmalaget. Tampa som på dom 5 senaste matchen gjort över 1 mål i (1!) av dem.. Det visar också vad frånvaron av Stamkos kostar laget offensivt.

Inbördes är man oftast jämna, Pittsburgh med ett bortafacit på 2-2-1 på dom 5 senaste.
därför tycker jag också bortaspelet talar för, när Tampas poängkung missar matchen.


Spel: 12
Columbus - NY Islanders (01:00)
val: Islanders FT
Odds: 3.22(comeon)
Insats: 125,00 SEK

Ursinnig fin start av Columbus i år, som ser fruktansvärt bra ut defensivt. (utan att för den saken skulle hänga offensiven). Två av NHL kanske just nu formstarkaste lag drabbar samman och jag ser värde i NYI. Nog för att jag ser en större stabilitet i hemmalaget, så anser jag bortalagets offensiv bättre.

Islanders förväntar jag mig i slutspel i år, och även om starten inte helt motsvarat förväntningarna, börjar segrarna trilla in tätt för bortalaget.

inbördes trivs NYI bra mot Columbus, men man ska också tänka på att Columbus förbättrats avsevärt senaste säsongerna.

Oavsett synar jag NYI till 3.20 utan att blinka!



Spel: 13 (AHL)
Hartford Wolfpack - Toronto Marlies(01:00)
val: Toronto Marlies
Odds: 2.10(comeon)
Insats: 100,00

Hartford ser inte ut att ha hittat rätt klossar i år. AHL är alltid en liten lotto-dragning, men jag synar Toronto inatt då jag anser att laget har en fin bredd och är ett givet slutspelslag i mina ögon. (för att vara ett AHL lag).

harford har på 22 matcher släppt in 87 mål, så ett annan spel kan vara Toronto ö 2.5, men är tveksam till värdet där.

Senast redigerad av jpasweden den 2016-12-10 klockan 22:11.
jpasweden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat