Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-24, 23:02   #545
Overkill

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Imorgon väntas det regnskurar/uppehåll när tävlingen drar igång och framåt 17 väntas det skurar. ~20° beräknas temperaturen ligga på.

Edward Jancarz Stadium körs morgondagens WC-semifinal på, jag tycker att det är en bana som bör passa Bjerre faktiskt. Han körde på denna bana för sitt Betard Wroclaw i Ekstraliga så sent som den 17/7, då plockade han 8p/5h varav en nolla i ett sista betydelselöst heat. Förra säsongen körde han här en gång och då plockade han maximala 15p/5h så när det stämmer så lyckas han väldigt bra här och det är ju framförallt Bjerre och Andersen som ska leda laget framåt med poäng.

Kolodziej körde i början av april här och då mäktade han med 6p/5h, annars har han kört riktigt, riktigt bra denna säsong. Även förra säsongen var han vass, men kommer inte den där dippen snart denna säsong? Jag förväntar mig inte att Kolodziej ska vara den som plockar de främsta poängen för Polen imorgon utan det är ju som vanligt Gollob/Hampel och i viss mån Holta det handlar om i det fallet.

Bjerre avslutar med start från innerbanan i sina två sista heat och det ska vara en viss edge för honom gentemot Kolodziej där som har innerbana en gång denna semifinal. Dessutom har dansken innerbana när de två möts i heat 22 och polacken startar från vit. Är då Bjerre iväg före Kolodziej där så vinner han duellen i det heatet och det kan vara väl så avgörande.

Med tanke på att Polen har hemmastödet gentemot de andra länderna så väljer jag inte att spela 1x2 på Bjerre utan jag viktar insatsen så det blir en DnB istället. Med insatsen tillbaka vid exakt lika många poäng mellan dessa så känns det närmare 50/50 så jag väljer att investera två snäpp under medelstake här.

15:00 J Kolodziej v K Bjerre 2.136 @ B365 - 3u

Viktning av odds
Bjerre 2.35 90.91%
Hcp Oavgjort 11.00 9.09%

Heat 5: Pedersen, Kus, Povazhny, Kolodziej
Heat 6: Kolodziej, Andersen, Simota, A Laguta
Heat 14: L Dryml, Kolodziej, Gizatullin, Iversen
Heat 18: A Dryml, G Laguta, Klindt, Kolodziej
Heat 22: Bjerre, Gafurov, Kolodziej, Malek

Heat 1: Hampel, L Dryml, A Laguta, Bjerre
Heat 9: Gizatullin, Gollob, Bjerre, A Dryml
Heat 13: Kus, Bjerre, G Laguta, Miedzinski