Så här blev mitt bolagssystem.
1) 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 r12-6 (6 är förstahäst enligt Björnkollen. Han är dock ingen snabbstartare. Strykningen gör att 2 enklare tar ledningen och släpper sannolikt till 7. 3 såg formstark ut senast i långloppet. 9 var rejäl senast. 10 är opålitlig i voltstart men duger. Glöm inte galopperande skriket 8 senast, som får lugnt och vilsamt lopp i rygg på 2. Tre % är ett fynd! Trots den braa

regeln från Espo streckar jag alla utom en. Efter strykningen fick jag därmed plats för ytterligare ett streck i avd V.
2) 6 r1-4 (hjärtat säger 1 men hjärnan säger spik på 6)
3) 2,3,6,10 r5-12 (2 Volstead har aldrig övertygat på mig - nu minus med skor. Det ryktas om att han ska till Paris i julhelgen för att kvala till Pd'A. 3 Nahar vinner om han har lust att tävla idag. 10 Spring Erom satt fast med rubbet kvar senast. Har alltid skor och gillar Åby. 6 blir mitt lyxstreck)
4) 7 r6-8 (7 har låg prissumma eftersom hon inte startade som fyraåring. Bra spik)
5) 1,2,3,6,9 r5-11 (1 bra i fyra starter efter kastration och miljöbyte. Kan dock inte hålla ledningen. 2 kom med efter strykningen i första. 3 streckas trots kusken. 6 ser bra ut med Erik. 9 är något av ett skrik och Thomas bästa chans till knappt nio % - bättre chans än Young Farmer i avd II)
6) 2,8,10 r13-12 (8 Juan är ett alternativt spikförslag och bara vinner och vinner och...... 10 Victory Kåsgård är ovan vid voltstart men är kapabel att vinna om han prickar springspåret. 2 Seal Kronos kan rinna undan i ledningen men är ett lyxstreck)
7) 1,2,4,9,11 r6-5 (Erik vinner ofta sista V75 och streckas med 1. 2 med skor är inget plus. 4 alltid med där framme. 9 är ett givet streck enligt Johan, som behöver förbättra sin V75-statistik. 11 har bara sju starter i år och formkurvan pekar mot himlen)
Kostar 1500:-.