Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-20, 18:25   #1
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

6 tisdagsrekar!


Senaste reken slutade med vinst och plus för dagen vilket var välkommet.

Packers gjorde väl vad dom kunde för att återigen förlora en stor ledning åt oss i slutskedet av matchen när dom tappar 17 poäng ledning till 27-27 när Bears sparkar FG med 1.20 kvar av matchen. Då hade Bears gjort 2 TD's följt av två raka 3 and outs för Packers där 6 plays totalt genererade 5 yards framåt. Barkley som är Bears tredje QB spelar ut Rodgers som är en av ligans bästa QB's och det var väl en ganska konstig match detta som Packers borde kunnat vinna enklare. Som tur är hade Packers tid till ett anfall till och får då till det när man behövde det som mest. Packers lyckas sparka in ett FG när klockan tickar ut som bryter likaläget på 27 så att Packers vinner 30-27 och hoppet om slutspel lever vidare samt lynchmobben kan vila en vecka till även om dom nästan hade dragit igång när fiaskot var nära.

Andra delen av parlayen var det inget snack om saken då Raptors vinner sin match mot Magic med 30 poäng.

Idag har vi ett stort utbud i NBA och det finns en hel del intressant enligt mig. Jag väljer att reka hela 6 spel idag där någon av rekarna blir lite kortare så att ni inte behöver ta er igenom en bok för att läsa alla 6.

Så här lirar jag idag:


Spel Nr1:

Raptors -9.5 @ 1.40
Pacers +10.5 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 5 Units

Motivering:

Nets kommer idag att vila sin klart bästa spelare Brook Lopez som helt enkelt får en match ledigt eftersom han matchas så hårt i detta usla laget. Utan honom så försvinner både en och två klasser i Nets som även med Lopez är ett av ligans sämsta lag. Borta mot Raptors antar jag att man anser att det är lämpligt att vila sin bästa spelare eftersom man lär inte ha någon chans i denna matchen även om Lopez spelat.

Raptors visade direkt senast att plumpen mot Hawks bara var en match där allt stämde för motståndarna och direkt efter så vann Raptors med förkrossande 30 poäng mot Magic som är klart bättre än Nets. Det är endast underskattning som kan hindra Raptors från att vinna denna med 10+ och även om det med stor sannolikhet är så att Raptors inte känner sig övertaggade till denna matchen så stämmer spelet så pass bra för dom nu så man ska kunna krossa Nets även om man inte går på 100%, framförallt nu när Nets vilar sin bästa spelare och mer eller mindre redan kastat in handduken på förhand.

------------------------------------

Min dark horse i east Pacers börjar spela bättre och bättre. Nu har laget vunnit 2 raka och 4 av sina senaste 6. Kapaciteten finns helt klart i laget och nu kanske Teague börjar bli mer bekväm i sitt nya lag. Det verkar även som spelet stämmer lite bättre nu när Ellis varit skadad och det kan bli ett tufft beslut för coachen när han är frisk igen och kan göra comeback eftersom Glenn Robinson har spelat bra som ersättare. Visst har inte Robinson samma kapacitet offensivt men hans försvarsspel är riktigt bra och det finns redan gott om folk i Pacers som vill ha bollen och göra poäng, därav kanske Ellis blir lite överflödig och inte gör så mycket nytta eftersom alla kan ju inte ha bollen varje anfall. Det kanske är därför hans stats varit så pass klena under sina år i Pacers. Ellis kommer iaf inte spela inatt så det blir en senare fråga.

Knicks är hemma igen efter en 5 matcher lång road trip borta i west där man avslutade med att förlora 3 raka matcher. Hemma igen efter en längre roadtrip brukar ofta innebära en klen prestation i första hemmamatchen men jag vill inte enbart spela på enligt mig så pass svaga tendenser och trender. Knicks har precis som Pacers 1 mer vinst än förlust denna säsongen men formen är väl klart sämre för stunden.

En annan viktig faktor är att Pacers har väldigt klar fördel i H2H mellan lagen. Pacers var vunnit 7 raka matcher mot Knicks och 10 av dom senaste 11 mötena.

I mina ögon är detta en väldigt jämn match där jag håller Pacers som det bättre laget. Dock så är Pacers B2B vilket gör att jag kan köpa att Knicks är favoriter. Jag tror dock det kommer bli stenhårt här. Pacers har spelat 8 raka matcher utan att förlora med mer än 10 poäng, för 9 matcher sedan blev man överkörda av dominanta Warriors. Knicks har också dom en tendens att spela jämna matcher och bara 1 gång på sina senaste 17 matcher har man vunnit med mer än 10 poäng och det var när man vann med 11 poäng mot Heat.

Pacers spelar bättre basket för stunden och ska kunna hålla denna matchen jämn, kanske till och med vinna och jag anser att detta höga hcp:et känns riktigt bra i denna matchupen eftersom Pacers bevisligen har väldigt lätt för Knicks på senare år!



Spel Nr2:

Warriors - Jazz = OVER 201.5 @ 1.40
Rockets - Spurs = OVER 206.5 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 4 Units


Motivering:

Warriors har gjort minst 100 poäng i samtliga sina hemmamatcher denna säsongen och jag tror inte Jazz kommer bryta den streaken ikväll. Warriors är också ligans bästa lag offensivt med sina 117.9 poäng framåt i snitt. Senast bombade man in 135 poäng mot Blazers så formen är det heller inga fel på.

Så frågan är om Jazz kommer göra sitt här och jag tror det. Jazz offensiv har sett ganska bra ut på slutet, i 9 av sina senaste 11 matcher har man gjort minst 103 poäng framåt. Förlusten mot Warriors stannade man på 99 och senast vann man en low scoring match mot Grizzlies.

Jag tror Warriors fortsätter ösa på framåt och närmar sig snitt på 117.9 poäng och Jazz måste därför ösa på framåt för att ha någon chans vilket bäddar för enkel vinst på detta överspel tror jag.

-----------------------------------------

Rockets har nu 10 raka segrar och spelar lysande basket för stunden. Det är precis som tidigare år run and gun som gäller för Rockets och nu med Mike D'Antoni så blir det såklart ännu offensivare, om det knappt var möjligt. 113.1 poäng framåt per match är näst bäst i ligan efter Warriors och den offensiva formen har varit ännu bättre på slutet med 10 raka segrar. 25 av Rockets 28 matcher denna säsongen har haft minst 200 poäng, 2 matcher mot defensiva Mavericks och 1 mot defensiva Pistons har stannat under 200 men då var 2 av dessa ändå nära på 195 och 196 poäng. Så man kan räkna med att det blir åka av i Rockets matcher!

Frågan blir då hur Spurs hanterar denna matchen? Deras offensiv är också den stark för stunden då man sedan fiaskot mot Bulls gjort 130, 107, 107 och 113 poäng framåt. Spurs har en bra defensiv men jag är mycket tveksam om man kan stoppa Rockets med den formen dom har nu, framförallt inte när Rockets har hemmaplan.

Det blev 200 och 206 poäng när lagen möttes i början av säsongen och jag tycker vi ser betydligt mer offensiva lag nu vilket bäddar för överspelet här. Rockets öser på som alltid på hemmaplan och Spurs har kapacitet att hänga med så båda lagen bör nå 100+ här och klara denna linan utan problem tror jag!



Spel Nr3:

Hornets - Lakers = UNDER 222.5 @ 1.40
76ers - Pelicans = UNDER 216.5 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 4 Units


Motivering:

Det här känns som en match som ett klart starkare Hornets kommer kontrollera och inte låta spåra ur. Hornets är solida både offensivt och defensivt och faktum är att man inte nått 110 poäng efter 4Q i någon av sina senaste 13 matcher, man hade en match som gick till OT och den gick såklart över.

Lakers är i usel form nu med 9 förluster sina senaste 10 och man är också ute på en long road trip där spelet inte alls sett bra ut. Man får ibland till highscoring matcher men det är i regel motståndarna som gör mest poäng.

I dagens match mot ett Hornets som kan spela defense så tror jag inte denna matchen rinner iväg. Det vore väldigt dumt av Hornets att ge sig in i någon run and gun basket som kan sluta hur som helst när man istället kan kontrollera matchen på sin hemmaplan mot ett formlöst och långt resande Lakers.

----------------------------------

76ers och Pelicans möttes för ett par veckor sedan i en match som stannade på 187 poäng och jag tror inte vi får se 30 poäng mer idag. 76ers har bara 1 av sina senaste 9 matcher som gått över denna linan vi får idag. Pelicans kan vara mer high scoring men precis som Lakers så är det i regel motståndarna som står för den höga scoren och Pelicans åker på en storförlust när dom har problem att närma sig 100.

Två ganska usla lag som båda lätt kan missa mycket i matcherna och det känns som allt måste stämma för båda lagen om denna höga linan ska klarar. Enligt mig är det stor chans att vi får en match likt den för några veckor sedan där lagen inte får till offensiverna alls och vi stannar under 200 poäng!



Spel Nr4:

Warriors -7 @ 1.41
Nuggets +14.5 @ 1.40

Totalt odds: 2.03 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 4 Units

Motivering:

När dessa lagen möttes för 11 dagar sedan så vann Warriors med 7 poäng på bortaplan i en match där Warriors hade ledningen med ca 20 poäng större delen av matchen men Jazz kom tillbaka en aning i slutet.

Nu har Warriors hemmaplan där man är urstarka samtidigt som Jazz är betydligt sämre borta och jag har svårt att se hur denna matchen ska bli något jämnare än senast. Warriors visade sin kapacitet senast när man vann 135-90 mot Blazers och det är extremt svårt att få stopp på Warriors offensiv.

Jazz är ganska bra, men man måste överprestera om man ska ha något att hämta borta mot Warriors och det tror jag inte man klarar av.

-----------------------------------------------

Clippers kommer få klara sig utan sin bästa spelare Blake Griffin i några veckor eftersom han ska operera knät. Det kan visa sig bli ett ganska stort avbräck för Clippers då vi under fjolåret många gånger såg hur Clippers hade stora problem utan honom. Alltid svårt att veta hur ett lag ska klara sig utan sin stjärnspelare och det kommer såklart bli blandade prestationer men jag tror risken finns att spelet hackar lite så här i början utan Blake.

Nuggets spelar riktigt bra basket nu med 4 vinster sina senaste 5 matcher och offensiven är riktigt stark då snittet är 124 poäng framåt på dessa 4 segrarna. Man vann igår med 117-107 mot Mavericks och det är väl just det som är faran för detta spelet eftersom Nuggets är B2B och det är svårt att veta hur mycket energi som finns klar i laget.

Overall så skulle jag säga att det är bra skrällchans för ett formstarkt Nuggets mot ett Clippers utan Blake Griffin men nu när Nuggets är B2B så väljer jag endast detta höga hcp:et som ska ha mycket goda chanser att sitta även om Nuggets inte presterar på topp inatt!



Spel Nr5:

Blazers -2 @ 2.06 (pinnacle) ... Insats: 3 Units


Motivering:

Blazers åkte på en rejäl överkörning mot Warriors senast då man förlorade med 90-135 och det är väl inte nå konstigt med det eftersom Warriors är så överlägsna så dom kan köra över alla lag när dom får tåget i rullning. Blazers superstar Damian Lillard var ändå riktigt förbannad över den pinsamma förlusten och krävde mer kämpaglöd hos sina lagkamrater. En sådan ilska brukar i regel innebära rejäl revanschlusta i matchen direkt efter och jag tror vi kommer få se ett hungrigt Blazers idag.

Matchupen är också lämplig idag då man möter ett Kings som man haft lätt för på slutet. Blazers vann 122-120 i OT när lagen möttes tidigare denna säsongen och Blazers vann även samtliga 4 möten med Kings förra säsongen, då var Kings klart bättre ifjol. Kings saknar även en viktig spelare till nattens match då Rudy Gay saknas återigen och han gjorde 29 poäng + 14 returer när lagen möttes tidigare under säsongen. Offensiven är också normalt ett problem för Kings då man endast 2 gånger på sina senaste 10 matcher gjort mer än 100 poäng och det blir inte lättare utan Gay. Kings förlorade senast med 20 poäng mot Mavericks som varit ligans sämsta lag så här långt och Kings kan bli lättlästa utan Gay på planen då allt kommer kretsa kring Cousins.

Ett revanschsuget Blazers ska enligt mig ha mycket goda chanser att vinna mot ett försvagat Kings i nattens match!



Spel Nr6:

Cavaliers -5 @ 2.09 (pinnacle) ... Insats: 3 Units


Motivering:

Cavaliers sämsta streak hittills denna säsongen startade när man förlorade med 17 poäng borta mot Bucks för att sedan följa upp det med 2 förluster till. Utöver det så har det väl varit riktigt bra för regerande mästarna som har 19 vinster och 6 förluster totalt denna säsongen. Formen är också den mycket bra då man sedan den här trista streaken har vunnit 6 av 7 matchern, förlusten var i matchen där man vilade samtliga sina 3 storstjärnor och mer eller mindre gav bort en match för att få vila på sina viktiga spelare.

Bucks hade 3 raka förluster innan man nu vunnit 2 raka matcher vilka båda var mot Bulls. Känslan är att det mer var Bulls som var dåliga än Bucks som var bra i dessa matcherna. Bucks är som jag tidigare skrev ett hårt kämpande lag som saknar någon riktigt stjärna och även om man kan grinda sig till vinster mot många lag så väger man i regel för lätt mot tungviktarna som Cavaliers.

Kevin Love kommer saknas till nattens match för Cavaliers och det är såklart ett avbräck vilket gör att vi får denna låga linan. När endast 1 stjärna saknas av Cavaliers supertrio så behöver det inte innebära någon större skillnad eftersom det ger bara mer utrymme till dom andra 2. Det finns också en stor revanschfaktor här då Bucks gav Cavaliers en av lagets största förluster senaste säsongerna senast lagen möttes och det vill Cavaliers säkerligen ordna till genom att visa vilka som faktiskt är bäst.

Såklart stor klasskillnad mellan lagen overall vilket gör att motivationsfaktorn blir avgörande och nu när det enligt mig är stora chanser att Cavaliers också vill vinna denna matchen klart så anser jag att ett spel till detta låga hcp:et känns mycket bra!




Då är jag klar för idag!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
runtomkring (+20)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat