Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-13, 22:27   #1
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Två fredagslir!


Senaste reken skrev vi om en del i den tråden. Det blev en ganska otrolig och trist avslutning på den matchen där vi hade Knicks -2.5 mot usla 76ers. Knicks leder med 10 poäng med 2.30 kvar av matchen men lyckas falla ihop totalt och förlora matchen med 1 poäng och således förlorade vi spelet också. Dagen efter när man inte vågade röra krisstämplade Knicks så ledde man med 9 poäng med 2.20 kvar mot Bulls som är bättre än 76ers och denna gången så lyckas Knicks givetvis utöka ledningen istället och vinna med 15 poäng. Sån är bettingen, bara att jobba vidare och mina rekar från dagens stora utbud blir följande:



Spel Nr1:

Hornets ML @ 1.47
Cavaliers ML @ 1.36

Totalt odds: 2.06 @ bet365

Insats: 6 Units


Motivering:

Jag tycker det är ett utmärkt läge att spela på Hornets i denna matchen på grund av flera olika anledningarna. Vi är alla överens om att Hornets är ett mycket bättre lag än 76ers. Hornets har också vunnit 5 raka matcher mot 76ers, 4 klara vinster förra säsongen då Hornets vann med 9, 15, 20 samt 25 poäng och när lagen möttes i början av denna säsongen så vann Hornets med 16 poäng.

Så varför är spelet bra då enligt mig?

För det första så har lagen olika trender sett till vinster och förluster då Hornets har förlorat 5 av sina senaste 6 matcher medans 76ers har vunnit 4 av sina senaste 5. Varför spel på Hornets då? Jo för lagen har haft skilda världar i motstånd vilket gör att för average joe ser det ut som att 76ers är ganska heta nu medans Hornets är i lite sämre form. Jag skulle inte säga att det är så utan Hornets är fortfarande ett par klasser bättre än 76ers.

3 av Hornets 5 förluster har varit mot topplag, Cavaliers som har 28 vinster, Spurs och Rockets har båda 31 vinster. Det är ingen skam att förlora mot så här bra lag, det vore snarare konstigt om Hornets inte förlorade. Man torskade även en tajt match mot Pistons med 1 poäng då man var B2B. Sedan förlorade man även mot Bulls med 7 poäng där Butler gjorde hela 52 poäng för Bulls och var ostoppbar. Inga konstiga förluster alls.

76ers 4 vinster har kommit mot usla lag. Nuggets har 15 vinster, Wolves 13 vinster, Nets 8 vinster och senast så lyckades man ju med den otroliga vändningen mot krislaget Knicks.

En vinst är en vinst och alla vinster är värda lika mycket i tabellen men ska man analysera lagens spel så är det såklart inte så imponerande att vinna mot usla lag och det är heller inte så konstigt att Hornets förlorar mot så brutalt bra lag.

En annan viktig faktor i dagens match är att Hornets får tillbaka en av sina viktigaste spelare idag i form av Nicolas Batum som gör comeback efter ett par matchers frånvaro. Han är en riktigt bra spelare och viktig för Hornets då han är gedigen både offensivt och defensivt. Det kommer garanterat lyfta laget i nattens match.

Hornets är bättre än Knicks som hade matchen i en liten ask mot 76ers senast innan man tappade det. Jag tror inte 76ers får något gratis idag mot ett Hornets som suktar efter seger och har här sin lättaste motståndare på flera veckor. Även här känns Hornets ATS riktigt bra som jag spelar själv!


----------------------------------------------------------


Regerande mästarna Cavaliers är ett av ligans bästa lag även denna säsongen men man har nu väldig oväntat förlorat 2 raka matcher. Borta mot tuffa Jazz kan man förlora utan att skämmas, sedan torskade man även B2B mötet med Blazers som är lite mer förvånande. Nu har Cavs fått vila en dag och bör vara laddade till att visa vad man går för i denna matchen.

Hade det varit skador eller liknande som orsakat Cavaliers förluster så är det mer oroande men nu är det helt enkelt så att man inte fått till spelet alls i två raka matcher. Sånt sker för alla lag, det är väldigt sällan som bra lag har 2 dåliga matcher i rad, det händer nästan aldrig att dom har 3 dåliga matcher i rad. Cavaliers lär vara högmotiverade till denna matchen och det är därför stora chanser att vi får se en mer normal insats från laget som i regel leder till 10+ poängs seger mot ett lag som Kings.

Kings är väl inte i någon vidare form heller med 5 förluster senaste 7 matcherna och hemmalaget måste upp i 110% för att hänga med här tror jag. Ifjol när lagen möttes så vann Cavaliers med 20 poäng hemma och 9 poäng borta. I år är Cavaliers minst lika bra som ifjol samtidigt som Kings är sämre så det är en liten fingervisning av dom stora kvalitetsskillnaderna mellan lagen.

När då Cavaliers också bör ha motivationen i denna matchen så är det enligt mig små chanser att dom ska förlora här. Cavs ATS är också det ett mycket bra spel som jag lirar själv!




Spel Nr3:

Bucks -2.5 @ 1.43
Jazz -5 @ 1.37

Totalt odds: 2.02 @ bet365

Insats: 6 Units


Motivering:

Bucks prestation senast när man slog Spurs med 107-109 på bortaplan utan sin viktigaste spelare Giannis är något utav det mest imponerande vi kommer få se denna säsongen. Giannis kommer tillbaka efter sjukdom till nattens match vilket knappast gör Bucks sämre. Den imponerande segern senast vore intetgjord om man slarvar bort denna enkla matchen hemma mot Heat.

Heat är i fritt fall och jag förutspådde redan innan säsongen att det skulle bli illa för det här laget som nu tappat alla sina big 3 spelare från storhetstiden för några år sedan. Heat har förlorat 10 av sina senaste 11 matcher, enda segern var för övrigt mot Cavaliers motståndare idag Kings. Man har heller inte varit nära i många av förlusterna och det ser långt ifrån bra ut för laget.

Bucks bör kunna bygga vidare från den imponerande segern senast och med Giannis tillbaka i laget så får man ett par dimensioner till i spelet. Att slarva bort en hemmamatch mot ett av ligans sämsta lag i urusel form idag vore pinsamt och skulle komma från ingenstans. Allt kan ske i sportens värld men jag anser att Giannis återkomst i Bucks tillsammans med den härliga känslan man måste ha i laget efter vinsten mot Spurs senast gör att jag tror det är stora chanser för Bucks att vinna enkelt här i natt!


---------------------------------------------------------

Som jag skrev i den andra reken så tog Jazz en fin seger mot Cavaliers i sin senaste match när man vann 100-92 på hemmaplan. Ungefär som för Bucks så vore det pinsamt att slarva bort denna matchen mot ett klent lag, direkt efter man spelat lysande mot ett av ligans bästa lag. Jazz är ett bra lag som är riktigt starka på hemmaplan.

Pistons är i problem just nu, ganska stora problem. Vi skrev en del om laget för några matcher sedan och om hur man har problem med spelet. Även om man lyckades vinna med 1 poäng mot Hornets och sedan vinna med 1 poäng i dubbel OT mot Blazers så är det väl inte riktigt så att man är ute ur skogen ännu. Man har sedan följt upp det med 2 förluster igen, med 6 poäng mot Kings och 20 poängs förlust igår mot Warriors.

Utöver det att spelet inte stämmer så finns det fler problem för Pistons här.

För det första så är laget inne i ett tufft spelschema just nu som blev oväntat värre i helgen som var. Man skulle ha spelat match i lördags mot Blazers men den matchen blev uppskjuten och spelades på söndagen istället. Den matchen gick till dubbel-OT och spelarna fick slita hårt i den matchen. Sen har man även haft match tisdag och så igår torsdag vilket innebär att dagens match blir den 4:e på 6 dagar där samtliga matcher är på bortaplan på västkusten så Pistons har varit på resande fot hela tiden. Man har även match på söndag vilket innebär att den uppskjutna matchen i helgen som var gör så att Pistons nu har 5 bortamatcher från förra söndagen till den som kommer. Det är otroligt intensivt spelschema som inte blir bättre av att alla matcher är på bortaplan så man måste resa hela tiden och dagens match mot Jazz är också B2B eftersom man spelade igår mot Warriors. Läget är riktigt illa för Pistons nu som måste vara rejält slitna.

Det finns mer problem i Pistons. En av lagets bästa scorers och spelaren som har mest speltid i laget Caldwell-Pope skadade sig igår mot Warriors och han kommer inte spela ikväll vilket är ett stort avbräck. Man saknar även Bullock som är bänkspelare till nattens match så man inte bara är slitna man är också kort om folk.

Det finns inte mycket som talar för att Pistons ska kunna hänga med i denna matchen mot starka Jazz förutom den anledningen att bollen är rund och allt kan hända. Jag anser dock det är stor chans att bollen rullar till Jazz fördel och ett slitet Pistons får problem att hålla denna inom 10 poäng!



Hoppas vi får en fin start på helgen!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat