Vad finns att säga? Tränaren kan sin sak, tycker jag det verkar som.
Dolce Vici hade han fina framgångar med förra året i ganska tuffa lopp. En häst jag lirade mest hela tiden.
S.M. har tagit sig allt mer med starter i kroppen i regin.
Tyngst lopp av den och 10 Wallaby har kommit till korta, såhär långt, dem emellan under senaste mötena.
Av de mötena då båda haft fritt till slut. Senast satt ju S.M. fast. (
5 V.E. höll på att slå av dem båda två den 3 dec...)
Chansspik på det? Jo, varför inte om känslan är den rätta? Då har du fortfarande en trevlig spik till låg %.
Nu var det tydligen lättare skor senast och visst såg det taggat ut där invändigt i gröten av hästar över upploppet.
Därifrån till att samtliga tipsdårar ska tycka lika väl om den känns riktigt långsökt. Vaddå visat mycket för att "alla" ska vara halvfrälsta på den som idé? Tyckande om trav är lustigt emellanåt. När travmedia fikat ihop går iallafall drevet rejält.
För min del är det en häst jag vill se visa mer innan jag är såld på den i V7-sammanhang. Åtminstone i amatörregi.
Kanske nästa gång...
(
Jovisst hade jag hästen streckad vid senaste vinsten, men det var ju i ett ihåligt lopp där bara få kunde vinna. Wallaby var alldeles för stor favve den gången och behövde garderas upp. Jag streckade då på att hästen gjort bra lopp tidigare i Untersteinerregi och nu kom ut i ett dassigt vardagslopp. Dessutom på att Dolce Vici gjort det så bra för tränaren.)
Vad är det som får dig att vilja spika hästen?
Jag läser i aftonbladet att även Glud Hansen, tiomiljonersmannen, har S.M. som drag i omgången. Hästen är het som spelobjekt.