Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-14, 19:39   #2
Bollbet
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 1
Sharp$: 4110
Standard

Hej CC,

Kul att du lyfter matchen. Jag skrev en utförlig rek på Villarreal med Asian Hcp 0 (insatsen åter vid kryss) för Sharps för en timme sedan. Kolla bland rekarna så hittar du den där.

Det stämmer att Villarreal saknar ett gäng bra spelare. Backen Jaume Costa och anfallaren Nicolas Sansone är kännbara avbräck.

De övriga avbräcken är dock inte så farliga som de kan verka på ytan. Bakambu har inte kommit upp i standard och bara gjort 389 ligaminuter (2 mål) som anfallare. Musacchio har varit skadad ganska mycket och Villarreal har klarat sig bra utan honom då de har mittbacksalternativ. Soldado har inte gjort en enda minut i ligan på grund av sin långtidsskada. Vidare så har Cheryshev har bara gjort 198 minuter då även han har stått mer på skadelistan än i uttagna trupper.

Deportivo La Corunas offensiv är inte speciellt stark i dagsläget, vilket jag berör i reken. Värt att nämna - som jag inte fick plats med i analystexten - är att huvudanfallaren Florin Andone haft skadekänningar den senaste dryga veckan. Tränaren valde därför att inte starta honom i mittveckans cupmatch där La Coruna åkte ur Spanska cupen trots spel med en man mer i andra halvleken mot Alaves. Att Andone inte tränat/spelat på max senaste 1-2 veckorna oroar.

Senast redigerad av Bollbet den 2017-01-14 klockan 19:40.
Bollbet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat