Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-16, 18:10   #4
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Bra text!

Jag visste faktiskt inte att det var 30% på nettot för respektive spelkonto som gällde för poker. Har detta ändrats nyligen efter någon fastslagen dom?
I så fall så är det väl rimligt att tro att någon som pysslar med sportsbetting slutligen också skulle få skatta 30% på vinstnettot för respektive spelkonto om det går så långt och en dom blir fastslagen?
Att man skulle dömas till att skatta 30% på årsbruttot är ju fullständigt orimligt.

Har du någon koll på vad som gäller för bosatta i Spanien?
Jag läste att spelvinster som överstiger 2500 euro ska beskattas med 20%.
Om det gäller årsnetto, årsbrutto, nettot för varje enskilt vad eller alla enskilda brutton vet jag dock inte.
Att det är 30% skatt på kapitalvinster i Sverige har väl varit känt ganska länge! Det som är relativt nytt är väl just skatteuttaget på årsbasis. Det kommer antagligen från en dom kan man tänka. Var man är bosatt har ingen betydelse för beskattningen, det är folkbokföringen som är avgörande, eller egentligen var Skatteverket anser du har din hemvist. Även om du är folkbokförd utomlands men tillbringar mer än 180 dagar i Sverige eller äger ett hus/bostadsrätt kan myndigheterna ha åsikter. Vad Spanska Skattemyndigheter har för regler har jag inte koll på!

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Cc, vad tror du om skatt för till exempel Sportmarket?
Sportmarket har sin verksamhet på Malta så ur den synvinkeln kan man nog jämställa dem med exemplen i artikeln. Det som skiljer dem är ju att inte har någon egen licens alls utan fungerar som mellanhand. Om de därmed kan anses vara "spelanordnare" enl. Skatteverket är omöjligt att säga så länge det inte prövats rättsligt.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat