Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-18, 23:16   #1
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Vi går med Celtics igen!


Senaste rekarna här på sharps slutade med 2 vinster och 1 förlust vilket gav en del plus.

I NBA var det väl inget snack om saken där underspelet i toppmatchen mellan Warriors - Cavaliers sitter enkelt med 20 poängs marginal och Celtics vinner komfortabelt med 10 poäng mot Hornets.

Överspelet på 36 games mellan Goffin - Opelka sitter enkelt då den landar på 48 games när det går till 5 set. Tyvärr så missar vi tiebreakspelet i första set som hade monstervärde på förhand. Det blir endast 1 breakboll i första set som Goffin vinner och det gör att han vinner första set 6-4. Det blir tiebreak i typ 69% av seten där det endast är 1 breakboll i setet så man sitter ju mer än gärna på 4.75 odds med dessa förutsättningarna men denna gången så gick det inte våran väg helt enkelt.

Stort utbud idag och jag rekar följande:



Spel Nr1:

Wizards - Grizzlies = OVER 199 @ 1.40
Celtics -4.5 @ 1.40

Totalt odds. 2.02 @ bet365

Insats: 6 Units


Motivering:

Grizzlies har jag pratat om många gånger och det blir lite tjatigt att dra hela långa historian varje gång, det finns att läsa i tidigare rekar för er som är intresserade. Kortfattat kan man säga att lagets nya coach gör att man spelar mycket mer offensivt än tidigare säsonger men bolagen går mycket på historiken, vilket jag anser är fel. Det är Grizzlies som drar ner denna linan men jag kan inte alls hålla med. På lagets senaste 14 matcher har man snittat 210 poäng och 10 av dess 14 matcherna har nått minst 210 poäng.

Wizards är väldigt offensivt lagda och spelar med väldigt högt tempo vilket man gjort i flera år nu. I år ligger snittet på 211.5 poäng per match. Endast 1 gång på lagets 19 senaste matcher har totalen stannat under 200 poäng.

Lagen möttes i början av säsongen då totalen stannade på 215 poäng efter OT, det var dock 200 efter 4Q vilket hade räckt för denna linan vi får här idag. Sedan dess har Grizzlies blivit mycket mer highscoring och Wizards är inne i otroligt highscoring streak.

Bolagen är "rädda" för gamla defensiva Grizzlies men det spelet ser vi alltmer sällan och borta mot ett Wizards som gillar att dra upp tempot samt är i utmärkt offensiv form så tror jag återigen vi får se en match gå över 210 poäng för båda dessa lagen.


------------------------------

Celtics spelade vi på senast och man hade inga problem att städa av Hornets som ändå har kapacitet. Näste lag till rakning är ett mycket sämre lag i mycket sämre form och jag fortsätter att gå med heta Celtics.

Celtics har nu vunnit 13 av sina senaste 16 matcher där förlusterna kommit mot bra lag där det inte är någon skam att förlora. Bradley gjorde comeback senast men har varit lite ringrostig offensivt men gjorde sitt defensivt när han spelade bra mot Walkr. Bradley är såklart ett stort tillskott till laget vilket bara ökar lagets chanser att fortsätta spela lika lysande som man gjort senaste veckorna.

Knicks är för det första mycket sämre än Hornets och Knicks är också i otroligt dålig form. Skrev att man hade lite av en statement game mot Philly förra veckan där man förlorade efter en sen vändning. Man vann dagen efter mot ett sargat Bulls men har nu 2 raka förluster igen. Knicks har nu förlorat 11 av sina senaste 13 matcher och det är kris i Knicks där det är oroligheter på alla håll och kanter med missnöjen från fans, spelare, tränare och lagledning. Man har också en hel del skadeproblem och idag ser det ut som man kommer sakna 2 startspelare då Porzingis missar matchen och Noah är mycket tveksam till spel.

Lagen har redan mötts 2 gånger denna säsongen. Celtics vann borta på juldagen med 5 poäng vilket också var startskottet för Knicks usla streak som man fortfarande är inne och sedan vann Celtics med 28 poäng på hemmaplan för 2 månader sedan.

Celtics är urstarka i utmärkt form och har nyligen fått tillbaka en av sina viktigaste spelare Avery Bradley efter ett par matchers frånvaro så allt är perfekt i Boston. Raka motsatsen i Knicks som spelar uselt och har kris i laget samtidigt som man har stora skadeproblem inför denna matchen.

Finns inget som talar för att Knicks ska hålla denna inom 10 poäng då Celtics är för solida. Med denna linan så har vi enligt mig en bra marginal om saker och ting utvecklar sig som ingen kan förutse och matchen ändå bli jämn på något vis.



Ha en härlig kväll allesammans!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)

Senast redigerad av Lazlo den 2017-01-19 klockan 11:44.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat