Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-20, 21:50   #1
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

4 fredagsrekar!


Enkel vinst på reken igår då Over 210.5 i Spurs - Nuggets landar på 222 poäng och Under 216 i Clippers - Wolves stannar på 205 så det var mer än 10 poängs marginal på båda spelen, härligt det!

Inatt spelare våra tenniskillar som vi har långtidsspel på. Dimitrov spelar den sena matchen mot Gasquet som startar imorgon förmiddag och där sitter vi på 1.75 att Dimitrov ska vinna. Den som önskar kan trejda ut det spelet med liten vinst om man önskar, personligen gör jag det inte utan tror Dimitrov vinner denna matchen och sitter därför gärna på ett överodds på honom i matchen och hoppas på en högre vinst än om man trejdat ut.

Thiem är ca 1.20 favorit mot Paire i nattens första match där vinnaren tar sig till åttondelsfinal. Går han dit så har vi 3.40 på Thiem i nästa match mot vinnaren av Goffin - Karlovic där Thiem säkert kommer vara favorit även i nästa match. Riktigt bra läge här då jag tror Thiem inte ska ha några problem med Paire och sen kan man trejda ut spelet med stor vinst innan nästa match som kan bli jämnare om man känner för det.

Dagens utbud är riktigt intressant i NBA och jag väljer att reka följande:


Spel Nr1:

Raptors -1 @ 2.06 (pinnacle) ... Insats: 7 Units


Motivering:

Ett helt fantastiskt odds på Raptors i denna matchen där man enligt mig ska vara stora favoriter. Jag tycker bolagen överreagerar på lagens senaste matcher.

Raptors förlorade senast mot 76ers vilket gör att bolagen är lite skrämda inför nattens match mot Hornets. Det var ett olycksfall i arbetet där egentligen ingenting stämde för Raptors och chansen att en sån prestation upprepar sig även i matchen är ändå relativt liten eftersom det lär finnas en stor revanschlusta hos Raptors. Innan den matchen hade man 3 raka segrar och 6 matcher man gjort minst 114 poäng i varje match, snittet över dessa 6 ligger precis över 120 poäng framåt. Så det var en blixt från klar himmel när man endast gjorde 89 poäng mot 76ers och förlorade med 5 poäng. Som sagt, bra lag brukar inte ha flera dåliga matcher i rad och Raptors är ett av ligans bästa lag med sitt 28-14 record och vill säkerligen visa upp sig från en bättre sida idag.

Hornets har lite raka motsatsen från Raptors. Man har spelat uselt på slutet och hade 7 förluster på 8 matcher innan man senast vann enkelt mot Blazers. Blazers var väldigt usla i den matchen och satte bara 35% av sina skott så det var inga problem för Hornets att plocka segern. Tycker dock inte att man kan helt säkert säga att Hornets är ute ur svackan än bara efter en vinst mot ett ganska klent lag. Raptors är en motståndare som är på en helt annan nivå och det lär därför bli mycket svårt för Hornets att vinna ikväll tror jag.

Hade Raptors vunnit senast och Hornets fortsatt förlora så hade vi säkert haft Raptors som favorit med minst 5 poäng, troligen mer, trots att det är exakt samma spelare som ska spela. Nu torskade Raptors oväntat och Hornets fick en vinst nästan gratis mot ett klent lag och därför så ska dessa lagen helt plötsligt vara helt jämna? Inte en chans anser jag, Raptors är klart bättre än Hornets och när det säkerligen finns en hel del revanschlusta i Raptors så motivationen kan vara hög så är det stora chanser att man vinner mot ett Hornets som haft stora problem med sitt spel senaste veckorna.




Spel Nr2:

Jazz ML @ 1.43
Warriors ML @ 1.44

Totalt odds: 2.12 @ bet365

Insats: 7 Units


Motivering:

Dagens bästa spel är Jazz där jag också plockar ATS utan att tveka.

Jazz spelar riktigt bra och har gjort så ganska länge då man har 4 raka vinster och den streaken startade med en imponerande vinst mot Cavaliers. Jazz har 9 vinster senaste 12, dom 3 förlusterna har kommit på bortaplan mot topplagen Celtics, Raptors och Grizzlies. Jazz börjar mer och mer leverera som det 50+ vinster laget som alla trodde på inför säsongen. Man är också extremt utvilade inför denna matchen då man inte spelat sedan i måndags och är laget har därför fullt i tanken inför dagens match.

Mavericks har inte fullt i tanken, man spelade igår och förlorade borta mot Heat och har efter det resa i benen och ska idag upp B2B mot ett mycket bättre lag än det man förlorade mot igår. Mavericks har spelat 2 matcher sedan Jazz spelade sin senaste vilket gör att detta är Mavs 3:e match på 4 dagar och det kan säkerligen vara dåligt med energi i laget, framförallt efter resan och B2B situationen.

Lagen har mötts 2 gånger denna säsongen och Jazz har vunnit båda mötena. Om lagens situation skulle vara likvärdig så håller jag Jazz som stor favorit i denna matchen då man är otroligt mycket bättre. När Mavericks nu också är B2B och spelar sin 3:e match på 4 dagar samtidigt så Jazz är helt utvilat och förberett inför denna matchen så ser jag inte hur Mavericks ska kunna hålla denna inom 10 poäng. Kvaliteten finns inte i Mavericks och när orken inte heller gör det så kan det bli riktigt illa i natt!


-----------------------------------------------------------


En kort och enkel förklaring är att Warriors är nästan alltid spelbart till en sån här låg lina då man är så pass mycket bättre än alla lag i ligan. När Warriors får till spelet så kan inget lag hålla sig inom 10 poäng, är Warriors inte på topp så kanske kanske ett annat topplag kan göra matchen jämn. Med sitt 36-6 record denna säsongen så är man i en klass för sig och det är sällan som laget sviker.

Laget har väl egentligen bara 3 förluster som svider lite extra tror jag. Man tappade en stor och klar ledning och förlorade med 1 poäng borta mot fjolårsmästarna Cavaliers som sved rejält, i början av denna veckan mötte man Cavaliers igen och skulle ha revansch vilket man också fick då man krossar Cavaliers med 35 poäng.

Premiären mot ligans näst bästa lag Spurs kom som en chock när Warriors förlorade men här har man ännu inte fått revansch.

Sedan så tror jag dubbel-OT förlusten mot dagens motståndare Rockets finns kvar i bakhuvudet hos Warriors spelarna och precis likt matchen mot Cavaliers så är det dags för revansch idag och finns bara viljan hos Warriors så har man goda chanser att vinna med 10+ mot alla lag i ligan.

Rockets är ett bra lag så det är inget snack om den saken men spelet på slutet har nog varit det sämsta på hela säsongen när man har 3 förluster senaste 5 matcherna och man har varit favorit i alla matcherna.

Ska Rockets kunna störa Warriors så måste man vara i högform vilket man inte är nu samtidigt som Warriors måste ha en dålig insats eller vara ointresserade. Här är det stor chans att Warriors vill ha revansch efter dubbel-OT förlusten tidigare mot Rockets och när då Rockets inte haft 100%-igt spel på slutet så är det stora chanser att Warriors vinner ännu en match mycket enkelt!




Spel Nr3:

Grizzlies -3.5 @ 1.40
Lakers - Pacers = OVER 212.5 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365

Insats: 6 Units


Motivering:

Kings åkte på en otroligt tung skada senast när Rudy Gay pajade hälsenan och kommer missa resten av säsongen. Han är lagets näst bästa scorer med sina 18.7 poäng per match och han tar även näst flest returer. Det är ett stor avbräck för ett redan dåligt lag och nu hänger precis allt på instabile Cousins som måste leverera. Det kan han göra ibland men det ska mycket till om man ska bära laget i såna här tuffa bortamatcher.

Grizzlies känns intressanta denna säsongen och framförallt eftersom lagets stora offseaons värvning Parsons inte riktigt kommit igång efter sin skada och spelar fortfarande sparsamt. När han är med fullt igen så blir det en dimension till i laget men man ligger ändå på en betryggande slutspelsplats och kommer garanterat vara kvar där resten av säsongen. Det är lite blandade prestationer från Grizzlies som kan oroa en del, man slår dom bästa lagen men får inte till det mot medellagen på slutet.

Här tycker jag dock uppgiften är lämplig för Grizzlies då man stöter på ett kraftigt försvagat Kings som kommer få det mycket svårt resten av säsongen utan Gay. Senast lagen möttes vann Grizzlies med 14 poäng på bortaplan på nyårsafton. På hemmaplan är Grizzlies mycket starkare med sitt 14-8 record och efter 2 tajta förluster så är det dags för en enkel vinst mot ett ganska klent motstånd tror jag.


------------------------------------------------------------------


Pacers har senaste säsongerna gjort samma utveckling som Grizzlies håller på med just nu och det är att gå ifrån ett defensivt spel till att bli mer offensiva. Att man bytt coach har såklart varit en stor anledning till detta och i år börjar vi mer och mer se det nya spelet sätta sig, sånt här sker oftast inte över en dag. För 3 år sedans snittade Pacers 185.4 poäng per match, 2 år sedan 194.3, förra säsongen 202.7 och i år 212.4 så det är en ganska brutal förvandling på några år. Ska dock sägas att hela ligan blivit mer highscoring overall men det är nog inget lag som ökat sitt snitt med 27 poäng på 4 säsonger som Pacers gjort. Att man denna offseaons bytte ut sin defensiva PG Hill mot betydligt mer offensiva Teague var bara ännu ett steg i Pacers nya offensiva era.

Formen är också mycket god och highscoring för Pacers som vunnit 7 av sina senaste 8 matcher, enda förlusten var 112-140 i matchen som spelades i London mot Nuggets. Över denna perioden har Pacers snittat 113.6 poäng framåt. Båda lagen har gjort minst 100 poäng i 11 av Pacers senaste 13 matcher. Dagens motståndare Lakers är ett av ligans sämsta defensiva lag och det ska enligt mig vara mycket goda chanser att Pacers ännu en gång kliver upp runt 120 poäng gjorda framåt.

Lakers är med sitt snitt på 215.6 poäng per match ett av ligans highest scoring lag. Framförallt defensiven är usel för Lakers som nästan alltid låter motståndarna göra 110+. En del gånger kan Lakers springa med och göra en hel del poäng själva, framförallt på hemmaplan brukar Lakers kunna hänga med i matcherna och göra mycket poäng och faktum är att man snittar hela 8.1 poäng mer hemma än borta vilket är en av dom största skillnaderna på hemmaplan kontra borta av alla lagen i ligan. Senast blev det hela 248 poäng när Lakers förlorade mot Nuggets. En annan viktig faktor är att Lakers förmodligen kommer sakna sin nästan enda defensivt duktiga spelare i form av Loul Deng som är skadad vilket öppnar upp för ännu mer fart och offensivt spel och noll koll defensivt vilket vi fick se senast.

Pacers öser på och är otroligt offensiva samtidigt som man spelar riktigt bra basket för stunden vilket gör att man ska ha mycket goda chanser att återigen nå en hög score och på hemmaplan brukar Lakers kunna prestera bra vilket jag tror det är betydligt större chanser att denna når 220+ än att den stannar under 212!




Spel Nr4:

Bulls +10 @ 1.39
Rockets - Warriors = UNDER 248.5 @ 1.41

Totalt odds: 2.02 @ bet365

Insats: 6 Units


Kort motivering:

Bulls börjar bli nästan helt friska nu då man fått tillbaka viktiga spelare efter skador och sjukdom på slutet vilket bör göra att man levererar bättre. Man har också tagit fina vinster på slutet då man slog Pelicans hemma men framförallt Grizzlies borta är en riktigt imponerande vinst. Senast torskade man dock oväntat med 1 poäng mot Mavericks men på det stora hela så känns det som att Bulls är på väg i rätt riktning.

Hawks har varit väldigt streaky denna säsongen och senast åkte man på en rejäl förlust mot Pistons då man torskade med hela 23 poäng vilket sätter rejäla frågetecken kring var formen ska landa framöver. Hawks har ändå spelat ganska bra på slutet men har nu 2-2 på senaste 4 matcherna där 1 av vinsterna var endast med 1 poäng.

Känns som det här är två mycket jämna lag vilket gör att jag tycker detta stora hcp:et känns riktigt bra. Bulls har minst lika mycket kvalitet som Hawks och nu med alla spelare tillbaka så bör man i sämsta fall kunna hålla denna matchen jämn anser jag.


-----------------------------------------------


Smått absurd lina i Rockets - Warriors där värdet solklart är på underspelet. Visst, det blev 259 poäng när lagen möttes tidigare under säsongen men det var efter dubbla OT perioder och scoren efter 4Q var 226 poäng. Visst har dessa lagen kapacitet att göra 250+ vilket också har hänt någon gång under säsongen men det är ändå väldigt sällan man når såna här höga scorer.

Det räcker med ett par minuter med missade skott eller att någon spelare har en dålig dag och man kommer inte vara nära denna linan. Stämmer offensiva spelet perfekt för båda lagen så kan vi komma i närheten av denna linan men det är betydligt större chanser att vi stannar kring 230 vilket är otroligt highscoring än att vi går över 250 vilket är extremt.



Ha en härlig fredagskväll!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat