19/1 21:00 Man City - Man Utd
Första mötet i Cup-semin och bägge lagen dras med skador och bortfall. Dock så tror jag att det påverkar Uts mer än City i denna match.
Jag kommer spela:
Manchester City @ 2.62 2u
Båda lagen gör mål: JA @ 1.72 3u
Motivering:
Utd har i år trots mängder av skador och stundtals dåligt spel ändå presterat resultat. City är ett lag som blandar och ger, släppte inte in ett mål första 3 matcherna för att sedan släppa 2 mot Arsenal i vinstmatchen och sedan 4 i 4-3 förlustmatchen mot Utd.
Sen hade City en period där man kryssade 7 matcher i följd för att sedan hitta formen efter Mancinis intåg.
Utd är alltid Utd, det har man ju lärt sig. Men nu pratar vi alltså om ett dubbelmöte i en lågt prioriterad cup. Det brukar kunna gynna underdogen. Lägg till där att Utd saknar: Ferdinand, O'shea, Hargreaves. Frågetecken för Berbatov, Giggs, Van der Sar, Macheda och Vidic. Rooney lär starta på bänken.
City saknar visserligen ungfär lika många spelare i form av Adebayor, Toure, Lescott, Santa Cruz, Bridge och Johnson. Men det har spelare i överflöd och både Irleland och Tevez är i OK form, minst sagt.
Sedan gillar jag att spela på lag med motivation.
City har inte tagit en titel på över 40 år i England, Charity Shield ej inräknat. Mancini är erkänt duktig i cuperna och jag tror att Cty kommer att gå ut i galet tempo ikväll. SAF kommer vara mer sparsam och kommer säkert vara nöjd med en uddamålsförlust och ett bortamål i bakaget.
Mitt tips 2-1, rekar inte överspelet då det redan är gjort. Men jag tror inte att vi får se någon hålld nolla ikväll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|