Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-23, 18:01   #16
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 664
Sharp$: 2292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Ber om ursäkt ifall jag hade fel där Strappa. Var inte helt uppdaterad på vad som gäller,

Här finns broschyren från Skatteverket som skall förklara saken! http://www.skatteverket.se/download/...6604/33916.pdf

Aningen luddigt och i viss mån märkligt, man kan tydligen "spara" dagar om man varit borta en längre tid...

"Om du arbetar och vistas utomlands under perioden den 1 januari år 1–30 juni år 3 ska du beräkna dina tillåtna hembesöksdagar enligt följande. Totala antalet tillåtna hembesöksdagar är 180 (30 månader x 6 dagar) och antalet anställningsår är 3 (år 1, 2 och 3). Varje anställningsår kan du vara i Sverige 72 dagar så länge totala antalet hembesöksdagar inte överstiger 180 dagar för hela perioden. Om du utnyttjar sammanlagt 108 hembesöksdagar under de två första anställningsåren kan du vara i Sverige 72 dagar under det tredje anställningsåret trots att detta bara omfattar sex månader."
Inget att be om ursäkt för.

Fram tills att jag själv startade min utlandsanställning för någon vecka sedan trodde jag exakt samma sak som du. Det var först då jag uppfattade att reglerna inte var som jag trodde (eller att de har ändrats).

I mitt fall lär det inte vara något större problem. Jag har bara 24 dagar semester per år ändå. Och kanske inte ens kommer att ha tid att ta ut dem.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat