Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-28, 10:48   #30
Fidus

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Förmodligen vet norrlänningen mer än en sketen mölndäling, som är född i en box på Åby. Men inte kan ett skvatt om kallblod.

3,15,13 är TT:s a-hästar. Men tänk om 4 Hallsta Vinnex, som var favorit senast och hoppade som tvåa efter "mitt skrik här på Sharps" Gärdsjö Aragon, men före 3 Ulsrud Troll (som då startade 20 m efter), håller sig till trav?

Det här loppet känns som ett riktigt getingbo. Svårt att ta 40 m på starthästarna i sprint. 3 Ulsrud Troll lättas från järn- till aluminiumskor och får Tobbe i jollen - stort kuskplus. Kanske skall man spika honom till 18 % istället för att gardera med åtta streck, som jag nu preliminärt har?
4 Hallsta Vinnex har stor fart i sig. Galoppen ligger där alltid på lut.
Senast rumplade H.V. till i spetskampen. Vunnit ifrån spets annars?

Det är en häst som i stort antingen vunnit, varit tvåa eller galopperat i sina starter under karriären. Ständig följehäst för min del.

Flera ggr fast i ryggar och villig springa förbi till vinst, när inte vunnit loppen.
Ett par ggr galopperat som klar strax före mållinjen.

Vid de två senaste 2:a-platserna har H.V. avslutat i nivå med/ngt bättre än Fender eller avslutat klart bäst efter sen galopp på vägen.

Jämför hur Ullsrud Troll försöker hänga med Aston i rygg till slut den 30/12.
Kolla sedan hur Hallsta Vinnex äter in på Aston till slut den 16/12.
Vem vill du gå på i en upploppsduell häst mot häst, mackpeter?
U.T. eller H.V.? Du får 19% för U.T. och 5% för H.V..

Hallsta Vinnex är ett välmotiverat streck vid gardering till 5%, sålänge det är Ulsrud Troll du utgår ifrån som bästa chansen i loppanalysen.

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat