Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-28, 13:22   #42
Bluesmith66

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Har svårt att bestämma mig för spik idag, även om det finns flera bud att välja mellan.

Bergh är nyckelkusk idag, som alla vet, men stallet har inte direkt haft formtopp på ett tag. Kan ju i och för sig vända idag med "omstart" på gamla hemmabanan.

Aileron, Angel Rain och Nahar, stor chans att vinna felfria påstås det, men alla tre är galopplystna.
Hur stor är galopprisken och vinner de utan galopp ?
Ifall man bedömer att var och en av dem vinner sitt lopp utan galopp så betyder det alltså att galopprisken skulle kunna vara 66,6% på var och en av dem för att åtminstone en av dem ska vinna...matematiskt sett.
Då ska man alltså köra reducerat på att Bergh vinner 1/3 i de 3 första loppen.

Eller ska man gå på magkänslan som säger Nahar ?
Inte svarar Ohlsson ifall Bergh klarar starten och stridsvagnen kommer farande ? Då kommer han väl knappt i mål själv, och jag tror inte att Narold Vox plockar ner Nahar från dödens om gamlingen är i form i övrigt.
Men så har vi ju det där med galopprisken på Nahar....

Ett alternativ kan vara att göra som " Valeur de jouer" som helt går ifrån Bergh i valet av spikar idag och istället spikar 13 Storm Odd i avd 4 och 11 Frantic i avd 5.

Om man tror på dem som spikar så skulle man kunna köra utgång på att Bergh vinner två av sina fem uppsittningar idag.
Digital Archive är omgångens största favorit, bra chans om lika bra som senast.
Officer CD, som tagit sina sju senaste segrar från ledningen, släpper inte gärna nån förbi sig i den positionen. Vore idiotiskt att släppa men kan såklart bli långt till mållinjen med flera spurtstarka kusar med i loppet.

Är jag undermedvetet sugen på äpplen idag, eller varför tänker jag på Golden Delicious ??
Den har väl inte gjort nåt större väsen på ett tag...

Lycka till med streckandet !!
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat