Spel 28.1
Dagens spel, 3st:
1.NCAAB
Creighton - DePaul: DePaul +15.5, odds: 1.95 (Unibet)
Jag tycker inte att Creighton borde vara så här stor favorit här. Creighton har just tappat sin bästa spelare Mo Watson Jr (knäskada).
Resultatet efter det har inte varit bra, förlust 94-102 mot Marquette och utskåpade mot Georgetown 51-71. Watson stod också för 38 procent av Creightons poäng denna säsong.
DePaul är i bra form. Som en 12-poängs underdog spelade man sig till övertid mot ett bra Butler, och förlorade med en poäng. DePaul är också mer utvilade än Creighton, DePaul spelade förra lördagen, Creighton hade match i onsdags.
Förväntar mig att DePaul kan hänga med här.
2.NCAAB
Pittsburgh - Clemson: Pittsburgh +2.5, odds 1.90 (Unibet)
Det råder fullt fokus i Pittsburgh, inget snack med media, bara koncentration på matchen mot Clemson. Efter den värsta utskåpningen någonsin i Atlantic Coast Conference mot Louisville i tisdags, 51-106 vill man inte skämma ut sig på nytt. Viktig hemmamatch för Pittsburgh här, eftersom de efter denna match åker på en bortaturné på tre matcher.
Pittsburgh är kapabla att vinna denna match, man har vunnit mot bra lag som Maryland, Marquette och Virginia. Pittsburgh har fyra bra seniorer i laget som borde kunna lyfta dem här. Förväntar mig att Jamel Artis och Michael Young tar tag i detta, och leder Pittsburgh till en välbehövlig seger.
3.NBA
Phoenix - Denver: Phoenix -2.5, odds 1.90 (Unibet)
Phoenix borde vara extremt motiverade för en revansch här, eftersom man förlorat tre raka matcher denna säsong mot Denver.
Denver dras också med ett par tunga skador, Nikola Jokic förväntas missa här efter en skada i senaste matchen. Spelar han så kommer han troligtvis inte att vara i närheten av 100 procent. Emmanuel Mudiay förväntas också missa idag pga skada. Dessa två är viktiga poängspelare i Denver. Dessa skador, samt motivationsfaktorn i Phoenix tror jag kommer att vara avgörande här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Soap (+3), CalPrim (+15)
Senast redigerad av maximalvinst den 2017-01-28 klockan 15:08.
|