Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-30, 05:05   #148
maximalvinst

Reg.datum: dec 2015
Sharp$: 12578

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har lite här i bakgrunden försökt hitta någon typ av simulator som simulerar fram resultat, och som stöd för min betting. Jag har hittat något som jag tänkte prova nu fram tills NBA säsongen slutar. Detta funkar på alla amerikanska sporter, men tar lite tid att göra eftersom man måste fylla i viss statistik info osv.
Så detta skulle t.ex inte funka på NCAAB, där det är fruktansvärt många matcher, från 20 upp till 100 varje dag. Men NBA tänkte jag prova med iaf för att se ifall det ger något.
Man sätter alltså in följande info:

Moneyline-odds
Spread
Snittpoäng för respektive lag: hemma/borta, mot Conference
ATS (against the spread) hemma/borta, mot Conference
SU (straight up) hemma/borta, mot Conference
Totalen

Efter detta får man fram ett resultat. Jag har märkt att detta fungerar lite bättre på över/under än ATS. Det behövs ju säkert några hundra matcher innan man ser vart det lutar.

Men jag kör ett skilt spreadsheet på detta tills NBA säsongen är över. Jag spelar också detta själv här framöver, för lite mindre summor.

Så för att sammanfatta kommer jag alltså att köra detta på alla matcher och på över/under marknaden. Jag har skapat ett nytt spreadsheet för detta. Följ gärna om ni vill!!

På de NBA-matcher jag körde simulation på igår blev det följande resultat:

Toronto - Orlando: 112 - 101 (över 210) RÄTT

Indiana - Houston: 111 - 108 (under 228.5) RÄTT

New Orleans - Washington: 110 - 105 (under 220.5) RÄTT

Chicago - Philadelphia: 106 - 100 (över 204.5) RÄTT

San Antonio - Dallas: 107 - 93 (över 196) RÄTT

Portland - Golden State: 105 - 113 (under 225.5) RÄTT

Dvs alla matcher som jag gjorde detta på igår slog in, så det verkar ju lovande. Resultaten ovan är alltså det resultat som simulatorn gav. Men som sagt, vi vet efter några hundra matcher.

Senast redigerad av maximalvinst den 2017-01-30 klockan 05:32.
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat