Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-02, 18:22   #2409
robfri
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Helt oduglig är han inte:

Johan Sjödell-Wiklander, kanske den mest sympatiske och trevlige ishockeyspelare jag någonsin träffat (bortsett från Per Edblom, såklart, som står i en klass för sig) och min forne granne i Örebro.
Under några säsonger så bildade han tillsammans med Conny Strömberg och Henrik Löwdahl kanske Örebros Hockeys kanske bästa kedja någonsin (miljonkedjan inräknad), där han sprutade in poäng.
Under debutsäsongen i SHL mest en roll i checking line, numera i formationer som ska prestera poäng. Även om Örebro varit något sånär halvkass på den biten under den här säsongen, som vi alla vet.
Får även mycket speltid i powerplay, vilket såklart ökar möjligheten att göra mål. Att han dessutom är en av få spelare i laget som vågar ta det smutsiga jobbet framför kassen där många av dagens mål bökas och stökas in ska inte heller förringas.

Han känns hetast i Örebro idag. Med vilja och hjärta för klubben. Har redan gjort lika många mål (6) som under hela förra säsongen. I ett Örebro som är klart sämre än i fjol, ska tilläggas.

Och min tanke är lite så här:

50-50 vilket lag som gör första målet mellan KHK och ÖHK ikväll.
Nu när Örebro har tunga skador på offensiva pjäser så ser jag Wiklander som en absolut tänkbar målskytt för Örebro. Får Örebro bara matchens första numerära överläge så kommer han ha minst ett avslut mot/på mål. Vilket inte gör ont till 29,00.
Såg matchen mot Färjestad där han bara skulle raka in pucken i öppet mål i PP, men där den där norrmannen, som egentligen borde åka skidor på längden i stället för att spela hockey, slängde sig raklång mot det öppna målet och räddade mirakulöst.
Bättre lycka ikväll för den gode Johan?
Ja, både hjärna och hjärta säger det.

KLICKA HÄR FÖR ATT SPELA WIKLANDER FÖRSTA MÅLSKYTT TILL 29,00!
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat