Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-03, 14:00   #1
flaque
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 398
Sharp$: 14204
Standard

Guiden Express V75


Bästa spiken

5 Master Crowe (V75-7) har vunnit 14 av 17 starter i karriären och bara förlorat två lopp när han gått felfritt. Petri Puro sa tidigt att det var en blivande gulddivisionare och innan året är slut lär han ha fått rätt. Medan motståndarna ofta har körts med racerbalans har Puro skyndat långsamt och ändå har det oftast slutat med seger. Den här gången är motståndet hårdare än tidigare och då väljer man att plocka fram extra växlarna. Man byter vanlig vagn mot jänkarvagn och ändrar till lättare skor bak. Det bör göra en hel del på den här hästen. Han visade senast att han kan öppna snabbt och vi är inne på att han kommer kliva iväg ännu bättre den här gången. Femtespår är optimalt bakom bilen och skulle Hades Håleryd lyckas svara ut honom har man goda möjligheter att hitta ner i rygg och istället avgöra via open stretch. Master Crowe förlorar sällan en slutstrid och även om han skulle tvingas till en resa utvändigt ledaren kan han vinna. Bra chans till 15 segern i 18:e starten, vi spikar!

Låsen

7 Basic (V75-4) är omgångens största favorit och ska ha en bra chans. Det har gått lite mer än en månad sen senaste loppet men hon har gått bra med det upplägget tidigare och vi räknar med en rejäl prestation. Med tanke på den franska stammen och hur hon rör sig bör distansen vara en fördel. Hon har helt klart bäst segerchans i hela omgången men 70% på insatsfördelningen är ändå i högsta laget och vi dubblar med värsta hotet 4 Alwaysinblackpedia. Frode Hamres välstammade märr vann från ledningen för tre starter sedan och lyckas hon nå dit igen kan hon bita ifrån sig bra. Den långa distansen känns inte som någon nackdel.

Vi spelar med ett fräckt lås i V75-5. 2 Art on Line såg bättre ut i travet senast än han gjort i starterna före och hade ett bra fjolår i Frankrike med strax under en miljon intjänat. Den här gången får han Björn Goop i vagnen för första gången och uppgiften ser rätt så bra ut med kort distans och spetsläge bakom bilen. Vi tror att han tar ledningen och har hygglig chans att stanna där. Det kan dock bli hård körning från start och därför dubblar vi med 10 Obi Wan som flög fram över upploppet senast och visade full form. Han har faktiskt gjort bra lopp över kort distans i Sverige och distansen är inte alls ett så stort minus som många tror. Blir det dessutom hårt tempo under vägen kommer han att blanda sig i segerstriden.


Dragen

9 Origo Tilly (V75-1) kan vara loppets bästa häst och det är bara tack vara det stora antalet galopper han fortfarande är kvar i silver. Vi tror inte att han är så osäker som raden ger sken av och Torbjörn kunde inte ha hittat en mer passande uppgift för sin häst. Bakspår är inte optimalt men mot det här motståndet ska han ha vettig chans oavsett vilken position han får. Ett givet streck och stiger inte insatsprocenten allt för mycket en tänkbar A-häst.

4 Sandsjöns Revenue (V75-2) sköt till starkt över upploppet senast och visade äntligen riktig form igen. Nu är läget perfekt bakom bilen och vi tror att han kan köra sig till ledningen. Skulle han få hårt tryck kan Lövgren välja att släppa och försöka avgöra till slut. Oavsett hur kusken väljer att göra så bör man ha vettig chans att dyka upp på målfotot. Mycket intressant till 9%.

Bakom vår utgångsduo vill vi varna för två skrällbud i 4 Pearl Face och 5 Fourteenosix (V75-3). Pearl Face är en kapabel märr som såg fin ut vid segern senast. Hon körs av Erlend Rennesvik som är en väldigt lovande kusk men inte så känd bland allmänheten. Spår fyra kan bli problem då hon är svår att vända med, men lyckas Erlend få iväg henne felfritt är hästen ett givet segerbud.
Fourteenosix har lyft sig i ny regi. Senast var intrycket riktigt läckert när hon bombade runt motståndet från fjärde utvändigt via 11,2/800. Hon har öppnat snabbt från spår två tidigare i voltstart och kan kanske komma iväg skapligt trots ett snävt femtespår. Det ser ut som att hon orkar med sin kropp betydligt bättre nu och fungerar hon lika fint som senast dyker hon upp långt framme.
Utgångshästar

Vi spelar med dubbla utgångshästar i V75-3. 11 Kendra Silvio fick förvisso en perfekt resa senast men avgjorde på tilltalande sätt. Hon är snabb ut i voltstart och vi är inne på att hon kan vara ikapp startvolten ganska enkelt. Hon har härdats på Solvalla mot rätt tuffa hästar under tidigare år och möter nu beskedligt motstånd för att vara V75. Intrycket över mål senast var läckert och hon ska ha klart vettig chans att fälla allt sista 700. Vi dubblar dock med 9 Barca som är loppet stora fynd. Hon har gjort två starter för Eric Martinsson och såg klart fin ut senast med gott om krafter kvar. Tränaren låter optimistisk och aviserar racerutrustning till den här starten. Barca är snabb från start och kommer att kliva iväg bra från innerspår och kan även hon vara ikapp startvolten ganska enkelt. Stämmer det sedan lite med ryggar under vägen är hon bra nog för att vinna. Bara spelad till 5%!

1 Can Lane (V75-6) avgjorde lekande lätt från rygg ledaren senast och är under kraftig utveckling. Vi gillar den här hästen och han har fått ett perfekt läge bakom bilen då han är snabb ut. Det är nästan garanti på ledning och sedan kan Johan lägga upp loppet som han själv önskar. Distansen ska inte vara något minus och det ser ut som en bra chans. Vi dubblar med 2 Magic Happen som är en blivande klassklättrare och det ser upplagt ut för rygg ledaren. Han hade varit struken inför senast och med lopp i kroppen pekar formen säkert uppåt. Utmanar via open stretch!
Spetsstrider

V75-1
1 Diggers Elias öppnar snabbt men det kan bli svårt att svara 6 Valla d'Estino som är väldigt rapp första stegen. 7 Lady Lee har spetsat i tre av tre med springspår och kan också öppna. Valla d'Estino är spetsfavorit initialt men vill troligen ha rygg och vi tror att Diggers Elias hittar ut och kör sig till ledning. 3 Lasken Paema och 4 Trust Launcher kan nå ledning om Diggers Elias blir instängd.

V75-2
1 Carlos Milo är under utveckling och kommer säkert att öppna bättre än tidigare. Men vi tror inte att han kan svara 2 Amphibian Madness som dock bör vara intresserad av en rygg. 3 Quattro Töll öppnar bra men är inget hett segerbud och troligen ingen häst Christoffer Eriksson vill släppa till. 4 Sandsjöns Revenue är ganska snabb utan att vara någon blixt. Från ett bra spår lär Lövgren vara inne på ett offensivt upplägg och vi tror att han övertar. Utifrån satsar Kolgjini offensivt med 6 Partizan Face i hopp om att få överta.

V75-3
1 So Nobel Gede är startsnabb och kusken säger att hon vill köra i spets. 3 Global Seduction är snabb och har en bestämd kusk, vi håller henne som knapp spetsfavorit. 6 Whega öppnade inte så bra från springspår senast men har en bättre kusk nu. 5 Fourteenosix har spetsat från andraspår i voltstart men från ett snävt femtespår tror vi att det blir svårt.

V75-4
Spetsstriden står mellan 1 Withma och 4 Alwaysinblackpedia. Öppnar Withma som bäst är hon snabb nog att hålla upp och Oskar J Andersson har sagt att han gärna kör i ledningen. Det kan dock kosta att svara Frode Hamre och vi tror att det slutar med Alwaysinblackpedia i spets.

V75-5
1 Increased Workload är snabb men segerlös sedan september 2014 och körs inte i spets. 2 Art on Line är svår att ta en längd på och med Björn Goop i vagnen har man vettig spetschans. Utifrån finns flera snabba men 4 Nothing But Class är nog den som är värst emot. När Nothing But Class och Art on Line hade spår ett och två på Jägersro 28/7-2015 kändes det inte som att någon kan ta en längd på den andra men spår mitt i banan är fördelaktigt för Peters häst. 3 Winmecredit, 5 Sandrngham Hanover och 6 Highspeed Call är också snabba.

V75-6
1 Can Lane är väldigt snabb från start och Johan vill köra i ledningen. 2 Magic Happen öppnar bra men vill gärna ner i rygg. 6 Persimmon Face visade senast att han kan öppna snabbt och det är möjligt att man provar att överta från spetsfavoriten Can Lane men vi räknar med svar.

V75-7
1 Digital Archive är långstegad och kan få svårt att accelerera från innerspår. 2 Hades Håleryd är snabb och har vettig spetschans. Utmanas utifrån av 5 Master Crowe som dock inte visat någon blixtrande startsnabbhet hittills men är under utveckling och nu blir det ny utrustning. Det troligaste scenariot är Hades Håleryd i ledning och Master Crowe i rygg.

"Sugen på att prova jänkarvagn"

- 5 Master Crowe (V75-7, bilden) var helt okej senast. Han gör sällan mer än han behöver. Den här gången är det mycket hårdare motstånd och jag har stor respekt för tre-fyra hästar, det är ett väldigt bra lopp. Han har lärt sig öppna allt bättre men om han kan ta en längd på Peters häst vet jag inte. Jag måste i alla fall prova men kommer vi inte förbi och chansen finns att gå ner i rygg så gör jag gärna det. Jag vill helst inte ha dödens. Petri var sugen på att prova jänkarvagn den här gången och det tror jag kommer funka bra på den här hästen. Han ska även lättas lite bak. Med den här hästen tror jag alltid på chans, säger Peter Ingves.
"Satt fast med sparat"

- 9 Barca (V75-3) satt fast med sparat senast, hur mycket är alltid svårt att säga, men jag tror väl att hon hade utmanat hyggligt vid lucka. Jag vet väl inte riktigt hur hon tar i när hon väl lyfts ut men hon var inte trött i alla fall. I första starten för oss gav hon sig från ledningen. Hon hade inte startat på tre månader då och jag tror ingen vann från ledningen den dagen, men visst hade jag trott att hon skulle vara bättre. Hon har fått en del tuffa lopp så vi får se lite hur moralen är framöver, men hon känns fin och det var nog nyttigt att sitta fast senast. Hon står bra inne den här gången och läget blev perfekt då hon är snabb från start. Vi lättar henne från järnskor till aluminiumskor med greppskor bak, stängt huvudlag och jänkarvagn. Det ska så klart klaffa lite och hon måste ta ut sig, men gör hon det kan hon göra upp om det, säger Eric Martinsson.
"Bästa jag har känt honom"

- 4 Sandsjöns Revenue (V75-2) fick sig en rejäl genomkörare näst senast. Han brukar vara svår att köra trött men den gången fick han vara med och köra från start på en ganska tungsprungen bana och blev trött till slut. Det hade han verkligen haft nytta av senast då han var klart förbättrad, det var det bästa jag har känt honom. Det var en bra häst i ledningen och gick väldigt fort till slut och min gick med full fart. Läget blev bra den här gången och jag är sugen på ledningen om jag kan komma dit, det vet jag väl inte om jag kan, men jag kommer att prova. Han visade ju senast annars att han går lika bra i ryggar så det är inte hela världen om han inte når dit. Jag tror att jag kan vinna loppet men hur bra chansen är vet jag inte riktigt. M.T.King of Cash är ju bra och det beror väl lite på hur han kommer till också. Vi har kört med vanlig vagn och helstängt huvudlag på slutet och det blir så igen, säger Joakim Lövgren.
Statistik om Åby

Dubbla open stretch infördes 13 oktober 2007.
Medianutdelning på V75 mellan 13 oktober 2007-2013: 130.149 kronor.
Notera att det knappast lär ha sjunkit med tanke på flera miljonutdelningar mellan 2014-2016.
Statistik från 2440 autostartslopp mellan 2008-2013.
• Till skillnad mot vad många tränare säger så gynnas bakspårshästarna av open stretch och vinner oftare än på andra banor. De vinner 20,6% av starterna gentemot riksnittet 20,1%.
• Spår fyra och fem är som vanligt de bästa spåren men antalet segrar minskar ändå mot andra banor. Spår fyra från 12,8% till 12,0% och spår fem från 13,8% till 12,8%.
• Spår sex är det spåret som gynnas mest av open stretch. Segerprocenten höjs från 9,6% till 11,5% på Åby.
• Generellt sett utjämnar open stretch skillnaderna mellan spåren och de traditionellt bästa spåren 1-5 missgynnas.
• Sedan införandet av open stretch på Åby har antalet segrar från ledningen minskat från 44% till 35%. Positionen utvändigt ledaren tappar också, från 13% till 9%.
• Rygg ledaren har samtidigt ökat från 8% till 18% och tredje invändigt från obetydliga 2% till relevanta 8%.

Källa: Statistikbibeln om V75 från 2015.
Tänk på att...

... 1 Diggers Elias (V75-1) ska gå med jänkarvagn och norskt huvudlag. Senast det skedde var i februari förra året. Med skor runt om har han tagit fyra segrar på 29 starter (14%) att jämföra med åtta segrar på 28 starter (29%) barfota runt om.
... 5 Hertig Shim (V75-1) såg riktigt pigg och alert ut näst senast i jänkarvagnen. Senast gick han med vanlig vagn och gick bra men det var inte riktigt samma tryck. Från femtespår blir det återigen vanlig vagn.
... 6 Valla d'Estino (V75-1) låg på utvändigt ledaren senast och kommer att fungera mycket bättre med en ryggresa.
... 7 Lady Lee (V75-1) har gjort hela 50 starter i lopp med 100.000 kronor eller mer i förstapris. I dessa har hon resultatraden 5-1-3 där samtliga fem segrar har tagits i stolopp. Björn Goop har kört vid två tillfällen med en fjärdeplats i Silverdivisionen som bästa resultat.
... 8 Emmett Brown (V75-1) har tagit åtta av nio segrar över medeldistans.
... 6 Partizan Face (V75-2) har tagit fyra av fem segrar från ledningen.
... 3 Global Seduction (V75-3) har gjort fyra lopp från ledningen med en seger och tre andrapris som resultat. Det tar ofta emot lite sista 100.
... 5 Fourteenosix (V75-3) har gjort fyra starter i ny regi och utvecklats kraftigt.
... 13 Lonely Star (V75-3) har inte vunnit med skor runt om efter 13 starter.
... 1 Withma (V75-4) har visat att hon klarar lång distans med två segrar och två andraplatser på åtta starter.
... 7 Basic (V75-4) har tagit fyra segrar på åtta starter när det gått mer än 30 dagar mellan loppen.
... 2 Art on Line (V75-5) körs av Björn Goop för första gången.
... 4 Nothing But Class (V75-5) ska gå med helstängt huvudlag och jänkarvagn. Senast var det murphybländare på vänster sida och vanlig vagn.
... 5 Sandrngham Hanover (V75-5) aldrig har vunnit lopp där förstapris varit 100.000 kronor eller mer. Detta blir hans 29:e försök.
... 9 Going for Gold Zaz (V75-5) har tagit 15 segrar på 30 starter med Jorma Kontio.
... 1 Can Lane (V75-6) är obesegrad felfri efter tre starter hos Johan Untersteiner.
... 4 Dontstopbelievin (V75-6) är en halvbror till On Track Piraten.
... 6 Persimmon Face (V75-6) är uppbyggd på superkombinationen Viking Kronos på Pine Chip sto och tränare Admir Zukanovic håller hästen väldigt högt. Persimmon Face galopperade i enda starten över lång distans men håller han sig lugn bör distansen vara en fördel.
... 8 Qahar Q.C. (V75-6) har galopperat i sju av de tio senaste starterna men vann i de tre felfria.
... 11 Bowling Triple X. (V75-6) körs av Björn Goop för första gången. Hästen är obesegrad över lång distans efter två starter. Alla fyra segrar är dock tagna från ledningen.
... 1 Digital Archive (V75-7) har tagit tre segrar på fyra starter sedan han började köras i jänkarvagn.
... 2 Hades Håleryd (V75-7) har vunnit sex av tio starter hos Peter Untersteiner.
Köp andelar i Guidens V75-system

Om du kopierar eller följer länken nedan så har du möjligheten att vara med på en tiondel, eller mer, i ett system som har Guiden Express grundtankar som utgångspunkt.

https://tillsammans.atg.se/lagsida/2...delsspel=23080
Kupong 1

V75-1: 1,2,6,8,9 (5-7)
V75-2: 1,2,4,6,7,8,11 (10-3)
V75-3: 9,11 (5-14)
V75-4: 4,7 (1-5)
V75-5: 2,10 (3-4)
V75-6: 3,6,8,11 (4-10)
V75-7: 5 Master Crowe (2-1)

1.120 rader/560 kronor
Kupong 2

V75-1: 1,2,6,8,9 (5-7)
V75-2: 1,2,4,6,7,8,11 (10-3)
V75-3: 3,4,5,6,7,9,11,13,14 (1-10)
V75-4: 4,7 (1-5)
V75-5: 2,10 (3-4)
V75-6: 1,2 (6-8)
V75-7: 5 Master Crowe (2-1)

2.520 rader/1.260 kronor

Totalt: 3.640 rader/1.820 kronor
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat