Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-05, 17:54   #1
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

NBA innan super bowl!


Senaste rekarna här på sharps slutade med ett lysande resultat då vi sätter samtliga 3 spelen.

Den enligt mig konstigt höga linan i Spurs - 76ers visade sig också vara alldeles för hög med facit i hand. Matchen slutar 102-86 till Spurs vilket gör att vi hade 34 poängs marginal till vår lina på 222 och mycket klarare än så kan det ju nästan inte bli.

Dom 3 spelen som fick vara med tillsammans med underspelet i varsin parlay sitter också dom enkelt.

Over 211 i Wizards - Lakers sitter enkelt då den stannar på 224 poäng.

Det blev som jag trodde i Clippers - Warriors då båda lagen gjorde 110+ och Warriors vinner ändå med 10+. Segern blir 133-120 för Warriors vilket räcker enkelt för vårat spel på Warriors -4 och ännu enklare för Over 219.5 i den matchen.

Mer såna dagar vill vi ha framöver!

Idag är mycket fokus på super bowl såklart och eventuella spel från den matchen kommer lite senare ikväll.

Vi börjar med dagens NBA där vi har 3 matcher. Jag väljer att hålla mig ifrån den första matchen då jag anser att det känns osäkert där. Raptors spelar uselt för stunden, saknar återigen DeRozan men en sjuk Lowry ska försöka spela och man möter Nets som alltid är usla. Känns som denna matchen kan bära iväg vart som helst med så många frågetecken kring Raptors.

Dom 2 senare matcherna känns dock mer intressanta och jag rekar följande från dom:


Spel Nr1:

Celtics - Clippers = OVER 214 @ 1.40
Thunder - Blazers = OVER 209 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365

Insats: 6 Units


Motivering:

Som jag skrev i senaste reken så är Clippers offensiv mycket bättre med Griffin i laget och han blir bara bättre och bättre för varje match. Han hade 12 poäng i comebacken efter skada och har sedan ökat varje match med 20, 29 och 31 senast när laget gjorde hela 120 poäng. Senaste 6 matcherna för Clippers har samtliga nått minst 220 poäng och mot offensiva Celtics så borde det vara goda chanser att denna highscoring trenden fortsätter.

Celtics är också dom väldigt highscorig och i 21 av lagets 23 senaste matcher så har båda lagen i matchen nått 100+ poäng. Dom två gångerna det inte blivit 100+ för båda lagen så har motståndaren till Celtics nått 98 poäng så väldigt nära även där. Samtliga matcher har såklart nått klart över 200+ poäng. Celtics har 6 raka segrar där man snittat 115.8 poäng framåt och mot Clippers ser jag inte hur det ska bli någon förändring.

Clippers spelar mycket mer offensivt med Griffin i laget eftersom han lätt kan göra 30+ poäng. Celtics har ligans näst bästa scorer i Thomas som snittar 29.9 poäng per match denna säsongen men har varit ännu hetare på slutet då han gjort 37, 41, 44 och 38 poäng i senaste 4 matcherna. Båda lagen är offensivt inriktade och gör nästan alltid 100+ samtidigt som man släpper till mycket bakåt så det är goda chanser att denna går klart över 220 tror jag.


----------------------------------------------------------

Både Thunder och Blazers blandar och ger en hel del men man vill i regel försöka spela offensiv basket. Thunder spelade riktigt bra senast när man slog tuffa Grizzlies med 112-104 och på hemmaplan så är man riktigt offensiva då man nästan alltid gör 100+ poäng.

Blazers har en av ligans sämsta defensiver men kan göra en hel del poäng framåt vilket såklart bäddar för höga scorer i matcherna. Jag tror inte man kommer kunna göra något åt Thunder på bortaplan utan man lär släppa in runt sitt snitt på 109.9 poäng bakåt per match vilket gör att man måste leverera framåt för att ha någon chans. 5 av lagets 6 senaste matcher har gått över denna linan, missen stannade på 203 så inte långt ifrån.

Lagen möttes hela 4 gånger under 2016, 3 möten från förra säsongen och 1 denna säsong. Totalerna i dessa matcherna har stannat på 225, 222, 235 och 209 poäng. Thunder gör ofta mycket poäng på hemmaplan och mot klena Blazers så lär man nå 110+ och Blazers kan springa med och göra en hel del poäng själva vilket bäddar för en hög score i denna matchen tror jag!



Hörs kanske senare med något super bowl spel!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat