Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-08, 16:04   #16
legolasse
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Peter123 Visa inlägg
Västerbo Grosbois? Fick ju bestämma och var SKYLDIG att hålla undan senast...drog harvärjan sista biten...den finns det inget värde i...driver du med oss?
Peter123 vet inte hur du definierar värde men i min bok finns det absolut spelvärde i VG.

I nuläget spelad på 7% och jag anser att han borde ligga iaf på det dubbla.

+
Hästen har bevisad toppform! (Bra tider och tre raka tvåor)

Travsäker som få och har aldrig galopperat i lopp!

Hingst och flera av motståndarna är ston (generellt en fördel).

Startsnabb och lättplacerad (får troligen en bra position)

De hästar han har fått stryk av i de senaste starterna är inga duvungar (Dreams Burn Down, Top Yllit och Jens Patrik). De två förstnämnda hade varit klara favoriter här och troligen även Jens Patrik efter senaste intrycket).

Troligt loppscenario! Tror inte att Wäjersten med favoriten får stjäla loppet från spets. Han har inte den statusen som tex Björn eller Örjan har. Dessutom innehåller loppet flera offensiva kuskar som lär sätta upp farten om det behövs.

-
Hästen har "bara" tre segrar och är ingen tiger till slut. Behöver således lite flyt med löpningsförloppet. Vinner inte från dödens.

Kusken är av medelklass vilket eventuellt kan medföra att hästen sitter fast eller får för vida spår till slut.

Avslutningsvis tycker jag att loppet är öppet och kräver många streck. Fler streckvärda hästar är Alvena Valva och Tempura. Men i dessa lopp kan det löna sig att chansspika för att skaffa sig en fördel mot kollektivet.

Lite svårt tidsmässigt att skriva ner allt som ligger bakom mina tips men gjorde ett undantag i detta fall då du är ny på forumet.

Lycka till!

Senast redigerad av legolasse den 2017-02-08 klockan 16:06.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat