Ämne: NBA onsdag!
Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-08, 23:43   #1
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

NBA onsdag!


Senaste rekarna här på sharps slutade på 2 vinster och 2 förluster vilket gav lite plus.

Singelspelen var båda tajta där man kanske skulle kunna säga att inget av spelen slutade på ett rättvist sätt.

Cavaliers -3.5 spelar en riktigt tajt match mot Wizards där Lebron missar en helt fri layup med några sekunder kvar vilket gjord att Wizards var i vinnarläge mot slutet. Lebron tar dock snabb revansch när han fångar en pass kastad över hela planen, hoppar upp och vänder sig i luften när han kastar iväg en 3-poängare som sitter vilket tar matchen till OT. Väl i OT så foular Lebron ut sig själv och Wizards ser ut att gå mot segern igen men då tar Irving över så att det är tillslut Cavaliers som vinner med 5 poäng och vi sätter spelet.

Pacers -3 ser så andra sidan ut att gå mot vinst då man leder 89-79 med 5 minuter kvar men sedan blir det riktigt dåligt från Pacers som missar ett helt gäng skott och även FT's så segern blir tillslut 93-90 och vi förlorar spelet precis.

Sedan hade vi 4 överspel med köpta linor där vi sätter 3 av 4.

Over 214.5 i Knicks - Lakers landar på 228 tillsammans med Over 196 i Kings - Bulls som landar på 219 gör att det inte var något snack om saken där.

Over 197 i Wolves - Heat sitter också den enkelt då den stannar på 228 men vi förlorar parlayen eftersom Mavericks är usla i sin match mot Nuggets då man bara gör 87 poäng så totalen stannar på 197 och det är 10 poäng för lite för vår lina. Mavericks följde upp det med 113 poäng igår så vi sprang in i Mavericks sämsta match offensivt på mycket länge.

Igår var utbudet ganska skralt och jag valde att inte reka något. Idag är utbudet betydligt större och mina rekar i afton blir detta:



Spel Nr1:

Celtics -3.5 @ 1.40
76ers - Spurs = UNDER 217 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365

Insats: 8 Units


Kort motivering:

Kings har stora problem inför denna matchen. Sedan tidigare saknas ju Rudy Gay pga skada och lagets enda kvarvarande stjärna Cousins kommer missa dagens match på grund av avstängning. Det gör att det Kings som startar idag består nästan helt av spelare som endast skulle platsat på bänken i Celtics.

Celtics är också i lysande form och har nu vunnit 7 raka matcher samtidigt som man vilat sedan den tidiga matchen i söndags så man bör vara helt fräscha och laddade inför denna matchen.

När lagen möttes i december i Boston så vann Celtics med 97-92 och Gay + Cousins var Kings bästa scorers med 41 poäng tillsammans. Utan dom har jag mycket svårt att se hur man ska hänga med mot ett starkt och utvilat Celtics.


-------------------------------------

Vi spelade stor insats på under mellan Spurs - 76ers för 5 dagar sedan när man möttes i San Antonio. Då fick vi en grundlina på 214 som vi köpte upp till 222 och matchen stannade på 188 poäng. Linan har sjunkit en aning till idag men jag tycker fortfarande den är för hög. För er som är intresserade av en längre analys kring denna matchupen så kan ni gå tillbaka och läsa rekarna.

Spurs spelade en defensiv match mot Grizzlies senast som endast gick till 163 poäng och man har nu hållit motståndarna under 100 poäng i 4 raka matcher.

76ers fina form har lagt sig rejält och man har mycket svårt för stunden. Lagets bästa scorer Embiid saknas fortsatt och utan honom så blir man klart sämre. Man har nu 4 raka förluster där man endast fått till 94.75 poäng framåt i snitt.

Spurs vill inte ge sig in någon fartfylld run and gun basket här som är riskfylld utan man bör sträva efter att spela en liknande match som för 5 dagar sedan där lagets solida försvar leder till en enkel seger och 76ers har för stunden inte formen för att förändra den matchbilden tror jag.




Spel Nr2:

Raptors -4.5 @ 2.11 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

Raptors har haft en hel del problem senaste veckorna, skador på lagets nyckelspelare Lowry och DeRozan har ställt till en hel del och utöver det så har resterande laget spelat ganska dåligt. Jag tycker dock att vi är på väg att se en vändning nu när man vunnit 2 raka matcher och senaste segern med 118-109 mot Clippers var riktigt stark. DeRozan gjorde comeback efter skada i den matchen och återgick direkt till att vara den utmärkta scorer som han är då han sätter 31 poäng som var bäst i matchen. Lowry fyllde på med 24 så lagets stjärnduo är komplett igen och levererade.

Wolves är säsongens största besvikelse som jag sagt många gånger. Nu har man också 4 raka förluster och formen är långt ifrån bra. När lagen möttes i december så vann Raptors enkelt med 14 poäng.

Linan är lågt satt på grund av Raptors tveksamma form senaste veckorna. Kvalitetsskillnaderna mellan lagen är betydligt större än denna linan och när jag då tycker mig se tendenser till att Raptors är på gång igen så tycker jag detta spelet känns riktigt bra. Lowry + DeRozan bär Raptors till tredje raka segern och ger Wolves femte raka förlusten!




Spel Nr3:

Wizards -5.5 @ 1.41
Heat +9 @ 1.40

Totalt odds: 2.04 @ bet365

Insats: 5 Units


Kort motivering:

Wizards förlorade snöpligt i OT senast mot Cavaliers men jag tror inte att laget hänger läpp över en förlust mot ett så bra lag, snarare ett trevligt kvitto att man numera kan mäta sig med dom bästa. Innan den förlusten mot Cavs så hade Wiz 7 raka vinster och 14-2 på sina senaste 16 matcher.

Idag är motståndet istället ligans sämsta i form av Nets som nu förlorat 10 raka matcher och är 1-21 på sina senaste 22 matcher. Nets spelade också igår då man förlorade mot ett formlöst Hornets.

Wizards har också 7 raka vinster mot Nets och senast när man möttes kring nyår så vann Wizards med 23 poäng. Sedan dess har Wizards toppat formen rejält och spelar en av ligans bästa basket samtidigt som Nets bara fortsätter att förlora.

Det är endast underskattning som hindrar Wizards från att vinna denna med 10+. När Nets då är B2B och troligen slitna så anser jag att det är liten chans att man har krafter nog att sätta emot här.


----------------------------------------------------

Heat fortsätter segertåget som nu är 11 raka matcher med vinst och man spelar otroligt bra för stunden. Segerchanserna idag måste ses som bättre än oddsen indikerar anser jag.

Bucks blandar och ger men har på det stora hela spelat sämre på slutet än tidigare under säsongen då man nu har 10 förluster senaste 12 matcherna.

När lagen möttes för ett par veckor sedan så vann Heat med 12 poäng och sedan dess har man bara fortsatt vinna samtidigt som Bucks fortsätter ha problem.

Jag tror detta blir en stenhård match där segerchansen för Heat är god och denna uppköpta linan känns riktigt bra då det måste till ett ras från ingenstans om Heat ska torska med 10+ mot formlösa Bucks.





Ha en härlig onsdagskväll!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!

Senast redigerad av Lazlo den 2017-02-08 klockan 23:49.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat