Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
Usch - jag börjar vackla på Master Crowe som spik. Tvivlar inte på hans kapacitet - han kliver inom ett halvår in i gulddivisionen. Hans vinnarskalle är travets svar på Usain Bolt.
Men man får inte bländas av den senaste grandiosa vinsten. De två favoriterna i loppet hoppade. Master Crowe fick plötsligt andrapar ytter istället för dödens. Han fick loppet gratis och vann pliktskyldigast. Har självklart jättechans i morgon. Mycket beror på om Uhrberg med Young Farmer släpper ledningen till Master Crowe. Annars får han harva i dödens från sitt sjättespår.
Såg ni 2 Mountain Cleaver senast? Från sitt förstaspår kom han inte ut. Fick backa sist och gjorde en fenomenal spurt till andraplatsen efter nu överspelade 8 Globalsatisfaction. 2 är bara streckad till 6,5 %. Se upp!
5 Lincoln Lawyer var hårt spelad senast på Färjestad. Såg dunderfin ut efter 9 och 12. Örjan kan skrälla till 3 %.
Om man inte spikar 6 skall även 2 och 5 streckas. Skall sova på frågan. 
|
Att han vann trots att det inte var meningen är väl ingen nackdel, dom siktade väl på det här loppet och tror MC kommer prestera tillräckligt för att vinna, folk lyfter fram Young Farmer som kom via snikspåret på Åby om jag inte minns fel.
Intrycket jag fått av Petri Puro är att det är en demontränare som tar ut sina hästar när dom är iordning, alla vill fälla för att OTP är så stor favorit och dom inte orkar med en till, så om man ska gå mot strömmen & betaltjänsterna så spikar man Master Crowe