Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-11, 11:51   #66
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Dunderfavoriterna OTP och Master Crowe vinner förstås. Men jag spikar Indoor Voices och får därmed råd att gardera hästen med järnvilja - Master Crowe, för utdelningens skull. Idag körs finaler med stora pengar. Örjan brukar stå på pallen sådana här dagar. Så här blev mitt bolagssystem idag.

1) 1,2,5,7,8,10 r4-6 (loppet känns väl täckt med låset 8 och 10. 5 tar sannolikt ledningen och släpper till 2. Kanske onödigt att gardera men man vill inte åka ut i första)

2) 5,8,13,15 r10-9 (13 är en tänkbar spik. 14 är inte snabb från start och 13 bör slippa innerspåret tidigt. 5 kan rinna undan där framme. 8 vinner ofta, har duktiga Sofia som tränare och en pigg kusk. 15 är bra om formen finns där - har stått över efter halsinfektion)

3) 3 r6-5 (spika och njut)

4) 1,3,4,5,7,8,11 r12-10 (varför överlåter inte Jörgen tömmarna till Johnny Takter, som han gör med Navigator Sib i sista avdelningen. 3 är bästa hästen och vinner väl ändå. 1 är snabb från start och är en outsider. 4 är ett fint sto och kuskförstärks med Erik. 5 har form och alltid långt framme. 7 var riktigt bra senast vid vinsten. 8 har uselt spår men får bli mitt hopp till vettig utdelning. 11 streckas på visad kapacitet senast på Färjestad)

5) 2,5,6 r4-9 (självklart vinner hästen med järnvilja 6 Master Crowe detta. 4 tar ledningen och släpper till 6 och liftar med till andraplatsen. Jag har råd att gardera och kan inte glömma 2 Mountain Cleavers lopp senast. Från spår ett satt han fast på innerspåret. Backade sig sist och svepte fältet i sista kurvan till andraplatsen efter 8 Globalsatisfaction. Nu perfekt startspår. Streckar även Örjan, som kan vinna med ett kylskåp)

6) 11 r12-1 (jag tror på norskingen Walmann. Om inte Örjan har skakat högerarmen ur led efter gårdagskvällens gratulanter vinner 11 Indoor Voices detta med 20 m - eller åtminstone centimeter)

7) 1,4,6,8,9,11 r10-7 (4 tar ledningen och leder länge. 1 kan få loppet och radfar upp segrarna. 6 var otroligt bra vid vinsten på V86. 8 körs framåt och hoppas hitta andra/tredje ytter. Kommer från tre V75-segrar och då spelats som dunderfavorit. Nu streckad på 8 %. 9 fick ett preparélopp senast. Nu med Örjan. 11 Carabinieri är bästa hästen men det usla spåret gör loppet spännande)

Kostar 1512:-. Lycka till med systemen!Tack Groknark och ni andra för era synpunkter här på sharps!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat