Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-13, 21:02   #242
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Utmärkt rank idag igen 3-1-1-2-3-3-1, men tyvärr alldeles för bred ram med tänkbara skrällar som gjorde att jag spela krav 4st A-hästar. Kluven hurvida man ska spela mindre ram och mindre reducering. Är ju trotts allt de större pengarna man spelar för och för att få med lite 1-2% känns det som ramen behöver vara stor och idag tycker jag att A-hästarna kändes starka och att det därför skulle vart rimlig chans att få in 4st A-hästar ihop med några större skrällar. Normalt sett är väl dock krav på 4st A-hästar ganska förkastligt...
Sätter du kravet till 4 rätt på enkelraden, så blir det ju inte så ofta det sitter...

Som du är inne på skall du kanske försöka jaga lite smalare om du kör själv. Det behöver inte vara fel att t.ex. försöka skära bort en del rader med lågt spelvärde (stor risk för jackpott), ersätta den fjärde A-hästen i kravet med krav på att en extra spelvärd häst skall gå in istället eller varför inte hederlig slumpreducering? Jag har personligen hellre 50% chans till sju rätt med rimliga krav, än 100% chans med mycket tuffa krav.