Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-17, 16:15   #1
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Bäst av 3, dreamhack masters!


Våra 3 rekar här på sharps igår var så nära jackpot man kan komma.

Misfits behövde ha minst 10 rundor för att ordna vinst på spelet och när ställningen då är 9-11 så ser det ju ut som det ska kunna gå vägen. Tyvärr så avslutar Fnatic sedan med 5 raka rundor så segermarginalen blir 16-9 och 7 runs vinst, trist för oss som hade +6.5 men så är det ibland.

Övriga två spel var det inte direkt något snack om saken. Astralis -3.5 vinner enkelt med 16-9 mot Optic och SK -4.5 vinner ännu enklare mot Cloud9 med 16-6.

Idag går vi in i nästa skede av turneringen där vi har 4 matcher där man spelar bäst av 3 maps. Vinnaren går till slutspelet i den stora arenan som spelas under lördag+söndag och förloraren åker ut. När man endast spelar 1 map så kan det bli aningen mer slumpartat, när det nu är bäst av 3 så kommer lagen verkligen få mäta sina krafter mot varandra och den som är bäst för dagen kommer oftast vinna.

För oss med svenskintresse så har båda svenska giganterna match idag. Fnatic är underdog mot Virtus.pro medan NiP är favoriter mot Cloud9, en repris från första matchen alltså. Det är även en repris från första matchen mellan North - Optic som är dagens första match. Sedan har vi en ganska oväntat match i grupp D där förhandsfavoriterna NaVi och FaZe ställs mot varandra eftersom mousesports överraskat rejält och spelar bättre än någonsin tidigare nu när lagets stjärna ska lämna.


North - Optic

Jag trodde på North i denna matchupen i match 1 då man släppte igenom Inferno vilket var ett stort misstag. Lägg därtill några riktigt grova misstag i matchen i sig och North förlorade ganska klart. Man tog revansch igår och visade vilken nivå man kan hålla och jag vidhåller fortfarande att man blir ett bättre lag med aizy istället för Rubino.

Optic har ju också bytt spelare nu när Hiko är med i laget istället för stanislaw. Just Hiko var urusel igår med 6-22 då man förlorade klart mot Astralis.

North bör vara bättre förberedda nu och jag tycker också man har fördel av att det är bäst av 3 då man har fler maps som man är bra på jämfört med Optic och jag tror danskarna vinner här.



Fnatic - Virtus.pro

Jag tycker inte det är någon tvekan om att Virtus.pro håller den klart högre nivån av dessa lagen för stunden. Fnatic kör med sin "galna" spelstil där man inte har så mycket strategi utan försöker vinna på att man är aggressiva och har bättre aim än motståndarna. Det kan hålla mot medellag men blir mycket svårt mot Virtus.pro som har samma kaliber på spelarna + ett stabilt taktiskt spel också.

Tycker man sett klara brister i Fnatic i dom inledande 2 matcherna där man klart ser att självförtroendet inte är på topp och detta laget lever mycket på att känslan ska vara bra och man rider på den vågen.

Tror polackerna vinner denna ganska enkelt!



NiP - Cloud9

Detta känns som den jämnaste matchen av alla vilket också oddsen indikerar. Jag spelade på Cloud9 när dessa lagen möttes i första matchen och då lyckades amerikanerna vinna en tajt match.

NiP lyckades bryta sin 8 matcher långa loosing streak när man igår slog kineserna från TyLoo som trots allt är ganska klena så NiP behövde inte göra mycket för att vinna. Dock så kan det vara skönt att den negativa sviten är bruten för laget så kanske man kan komma igång igen? Kapaciteten finns helt klart.

Cloud9 blev överkörda av SK vilket nog inte var bra för detta laget som redan på förhand kändes tveksamma på många sätt och vis. Matchen igår visar att man just nu är långt ifrån toppen där man önskar att vara.

Två lag med uselt självförtroende och rätt usel form i en match som känns ganska öppen. Jag tror NiP gynnas av att det är bäst av 3 nu eftersom man är väldigt rutinerade och man har också den djupare map poolen då man är bra på fler maps än Cloud 9.

Dessa fördelarna + segern igår som borde gjort nytta för NiP gör att jag tror dom drar det längsta strået i denna matchen.



NaVi - FaZe

NaVi var lite illa ute igår när man låg under med 2-6 mot Renegades men sedan vaknar man till liv och vinner 14 raka rundor så segern blir enkel med 16-6. Vilket NaVi får vi se idag, det som fortsätter att ha problem eller det som tillslut kom igång igår?

FaZe är hindrade av att man spelar med jkaem som stand-in i denna turneringen i väntan på att Niko ska ansluta. En knapp seger mot Renegades med 16-14 är inte imponerande och igår torskade man ganska klart mot mousesports med 10-16.

Tror NaVi kommit igång lite nu och man bör därför kunna vinna denna matchen enkelt mot ett FaZe som inte alls går att känna igen i denna turneringen.




Tycker det finns en hel del intressant idag och jag väljer att spela följande:


Spel Nr1:

North vinner vs. Optic @ 1.751
Virtus.pro vinner vs. Fnatic @ 1.666

Totalt odds: 2.91 @ pinnacle

Insats: 8 Units



Spel Nr2:

North -1.5 maps vs. Optic @ 3.25 (bet365) ... Insats: 3 Units



Spel Nr3:

Virtus.pro -1.5 maps vs. Fnatic @ 3.90 (ladbrokes) ... Insats: 4 Units



Spel Nr4:

NiP vinners vs. Cloud9 @ 1.77
NaVi vinner vs. FaZe @ 1.30

Totalt odds: 2.30 @ 188bet

Insats: 7 Units





Någon annan som har några funderingar kring dagens spännande matcher?
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ffrusciante (+3), smak (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat