Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen
Tråkiga men vettiga spikar enligt mig är 3 MASTERGLIDE & 3 ALLABALLAKAITOZ
Jag hoppas på lite schyssta skrällar i andra lopp istället
Quota 9% i avd 1 är rolig och Mr Creation 13%
Någon som har koll / info på PANTHER FACE i sista avd? Är det en befogad favorit?
|
Admir Zukanovic startar flera spännande hästar denna kväll som säkert kan komma att dyka upp i V75- och V86-sammanhang framöver.
- 2 Flirt Fortuna (V64-2) gick bra efter uppehåll senast. Han kom inte förbi Mood Indigo då och det tror jag fällde avgörande; hade det varit omvända positioner så tror jag att min häst hade vunnit. Den här uppgiften tycker jag ser intressant ut och jag hoppas att han kan hitta till ledningen nu. Jag funderar lite kring att plocka bort det helstängt huvudlaget och köra med öppet för jag tror han tar i ännu bättre om han ser konkurrenterna.
- 5 Gizmo de Veluwe (V64-3) krånglade i Kriteriekvalet i Tammerfors i höstas och sprang ut. Vi tog ett break efter det och gav honom tid då han är stor och gänglig i kroppen. Nu tycker jag att han ser bättre ut med vintern i sig, men sedan ska huvudet hänga med också. Hittills har han gjort vad han kunnat i loppen - varken mer eller mindre - men det är klart att skulle Masterglide springa en 1.15-tid på nytt så blir det nog svårt.
- 3 Panther Face (V64-6) har ändrat sig helt efter det senaste loppet. Efter behandling och det att vi nytt balans känns han otroligt fin och är verkligen härligt spänstig. Jag tror faktiskt att han spetsar och håller hela vägen i det här loppet för detta är en häst jag tror kan vara med på V75 framöver bara han får tävla på kontinuerligt, säger Admir Zukanovic.
Källa: Atg.se