[QUOTE=Cyran;521381]Många av de mest framgångsrika spelombuden som toppar listorna varje år köper information/tips under bordet. Något inte många är medvetna om. Har en bekant vars vän har spelat med ett av de bästa ombuden i Sverige. Var inte ovanligt att de betalade 50-100 000:- för att få sista minuten tips./QUOTE]
Att ombud samarbetar med tränare/personal är ingen nyhet men hur kan du tro att ett ombud skulle betala dom summorna för sista minuten information? Enda sättet jag skulle kunna se siffror av den storleken förekomma vore om uppgöret är att informationslämnaren får % av vinst. Sen ser jag väl inte direkt anledningen varför just ombud skulle vara så intresserad av sista minuten då de snarare borde vara intresserad av tidig info för att kunna kränga andelar.
En 50k utbetalning svart är inte så lätt att ordna för ett ombud och är extremt svårt att motivera om man ser till hur de ska kunna tjäna på det mer än som privatpersoner sätta lir. (hur många andelar kan de kränga sista 30 minuterna före spelstopp?)
Med ~5% provision så är det ju knappast där dom tjänar igen pengarna iaf =)
Jag känner personligen tränare som lämnar information till ombud så det är ingen mening att förneka det däremot brukar ersättningen vara i storlek runt en smörgåstårta eller en gratis andel i systemet snarare än rena pengar.
Ontopic:
Forsgren, huselius och malmroth är väl dom jag i första hand lyssnar på, samt om jag nån gång funderar på att spika goop så brukar jag ta en snabbtitt på björnkollen för att se vad han säger om den hästen.
Senast redigerad av boozty den 2017-03-06 klockan 07:30.
|