Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-06, 10:54   #36
Enkelrad

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 775
Standard

Sofia Aronsson. Tycker hon gör allt rätt. Både ler och tindrar med ögonen i tv-rutan. Den könskvotering i en annars mansdominerad media känns klockren.

Ser att ingen nämnt Stefan Hultman och det kanske inte är så konstigt då han är relativt ny med sin Hultmanalysen. Kunnig inom trav om inget annat.

Sedan så kan man läsa att alla andra " experter " som uttalar sig i media - och det som slår mig mest är - att de har " feeling " för en häst. " Och som den gick sist... "
Behöver man vara utropad som travexpert för att se något sådant ?

Jag kan ta ett exempel från V75-2 i lördags. Stora favoriten Kash Brodda. Ett dyrt toppstammat sto. Alla talar om hur överlägsen hon är och hennes stora kapacitet. Ingen ställer sig frågan varför hon inte startat i årgångsloppen. Ingen ställer sig frågan varför hon har så lite pengar på sig. Vi spelare bryr oss inte om förhållandet mellan ägare och tränare på hästen. I efterhand fick vi reda på att det är något fel på hästen. Säkert något P. U anat men som han knappast kan gå ut med i media när man har otåliga hästägare som gärna vill se sitt dyra toppstammade sto ska starta och börja vinna.

Inför samma lopp kunde man höra hur Hultman kommit fram till att nr. 7 Raspberrysky förlorar sina startpoäng om den inte gör ett bra lopp och menade att Veijo startar inte om det inte är fullt påställt. Precis innan start säger Per Skoglund att där finns andra hästar som springer snabbare än favoriten Kash Brodda. Det var ingen hemlighet för det stod överst av de fem senaste starterna. Etta, 2180 m volt, tiden 1,12,8.
Hur gick det ? Starttrög häst från spår sju och hamnade långt bak. Hon låg nästan sist in i början på upploppet och var den som gick snabbast över mål och kom trea.

Jag hade såklart spelat vinnare plats och hade hästen som en A-häst. Kash Brodda var inte A-häst på mitt system.

Vad jag vill komma till är att i nästa start och om den görs på V75, så kommer vi höra någon av dessa " experter " lyfta fram hästen med just motiveringen " Som den gick senast... ".

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-03-06 klockan 10:59.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat