Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-11, 10:20   #36
Fidus
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-7

1 Man At Work är omgångens dunderfavorit efter OTP.
Såg ni startkatapulten 7 Sambuca Knight senast från spår 7? Bergh brakar till ledningen i morgon och vart tar då favoriten vägen. Blir fast i vinnarhålet förstås.
Även 3 Tempura gjorde ett topplopp från spår 12. Nu bättre spår och kuskförstärkt med Örjan. Båth låter inte särskilt optimistisk med 9.

7 kan vara en chansspik. Jag streckar 1,3 och 7.
3 Tempura är en gammal följehäst i min "bok". Kanske ska ta och dammas av idag igen, när det skriks på kuskbytet och fina avslutningar?
Nja, jag är skeptisk. Motståndet känns tuffare idag och att Tempura ska vara jättehet på V75? Härlig inställning och allt, men jag avstår.

1 Man At Work är ingen häst jag vill spika som storfavorit på V7 än så länge.
Blufflopp senast och jag vill syna den här snackhästen ett tag till, framförallt då jättelampa, dvs över 50%.

7 Sambuca Knight var verkligen fin senast, men vek ner sig väl enkelt gången innan dess. Jag gillar den här pållen såpass mycket att jag vill strecka i nuvarande klass som ickefavorit.
Förra året som tvåa bakom bra häst på Valla den 8/6 (Ceasar Sisu), var en riktig toppinsats.

11 Alorac Mathbell tar jag omtag på idag. Spurten ifrån sistaplatsen den 26/12 var av det vassare slaget. Bjudprocent?(3%)
Jag fortsätter att vikta hårt mot hästen ett tag framöver i nuvarande klass.
En A-häst på mitt reducerade ABC. (Det gäller ju att ha någon storskräll som A-häst också på systemet, för att ha möjligheten att hamna i slagläge för större utdelning. "Koppla greppet" om omgången.)

9 Duke Of Mearas är en bra spurtare på väntan. Båth säger att han är nöjd med utvecklingen på hästen. Adielsson upp och jag ska gardera loppet. Självklart ett streck då.


Jag lirar DD med dessa mot 3 Blue Star Champion.

Vilken härlig avslutning senast och frekvensen på benen i slutfasen lovade mer. Hästen smattrade på med "trumpinnarna" å det grövsta.
Var det en engångsföreteelse eller var det bronsdivisionens motsvarighet till världselitens Bold Eagle vi fick se?
Jag hoppas på det och att Svantes kuse bara sprätter undan när slutstöten sätts in...

Nog för att det är helt annan distans idag, men ser jag 5% på V75-spelet?
En formtoppad häst med klipp i steget och som kommer ifrån seger i samma klass.


Senast redigerad av Fidus den 2017-03-11 klockan 10:22.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat