Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-11, 16:39   #123
oggeb
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Jag har sökt svar,men inget fått.Någon vet väl hur långt före start man måpste lämna skoinfo?
Saxat från Travtipset. Google än din vän.

Citat:
Travtränaren är skyldig att rapportera in avsedd skoinformation för tävlande häst senast en timme innan spelstopp för banans huvudsakliga spelform, alltså V75, V86, V64, V65, V5 eller V4. Detta för att du som spelare ska kunna väga in denna värdefulla skoinformation när du komponerar din spelkupong. Sedan får tränaren ändra sig från barfota till skor men inte tvärsom. Tyvärr missbrukas denna regel ibland då en del tränare anmäler barfota runt om men sedan ändrar sig till skor efter spelstopp. I mitt tycke så hade det varit önskvärt om man var tvungen att köra med den balans man anmält en timme innan start. Sedan kan möjligen bandomaren eller banvetrinären gå in och ge dispens till att slå på skor om väderförhållandena är sådana att hästen riskerar fara illa. Det ska sägas att de tränare jag syftar på inte på något sätt bryter mot reglementet så det är inte hos dem åtgärder behövs. Det är istället Svensk Travsport ST som bör fundera över hur gällande regler för skoinformation fungerar.
Källa: http://www.travtipset.se/travordlista/skoinformation/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
drakdead (+10)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat