Ämne: Grand slam 75
Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-12, 12:50   #7
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
GS75-3 Big Leg Emma

Äntligen kommer hon ut. Big Leg Emma blir min spik idag. Av nostalgiska skäl.

Andra hälften av 60-talet framförde Frank Zappa låten

There's a big dilemma
About my big leg emma, uh-huh, oh yeah
There's a big dilemma
About my big leg emma, uh-huh, oh yeah
She was my steady date
until she put on weight

Två medicinarkompisar och jag drev en studentnattklubb "Big Leg Emma" vid Lilla Bommen i Göteborg. Den ene medicinaren var dj och älskade musik. Den andre skötte baren och älskade...... Jag stod i entrén och tog betalt och älskade......

En kväll kom en tjej och öppnade sin väska för att betala. Där låg förutom en portmonnä tre saker: en kvarter vodka, tandborste och negligé. Allt som behövdes för kvällen.

Emmas ben med nätstrumpor sprattlade ovanför vår entré. Idag spikar jag henne.
Jag hade förmånen att se Zappa live. Igår tog jag en tur till Sala och kollade ett annat gammalt fint gäng: Gong. Och häromdagen så kollade jag på Swans, som hade Little Annie som uppvärmning. Zappa gillade Little Annie. Någon Annie hittar jag dock inte i startlistorna och jag har inte bestämt om jag ska lira GS75, som jag inte är så förtjust i, men V5:an satt ju igår så jag kanske kör något lir. Närmast Zappa och co. hittar jag storfavoriten Like A Star, om den håller sig på benen. Untersteiner sätter nog dit någon vinnare och Gizmo ser ut att ha bra chans. Så det blir nog ingen jätteutdelning för sjuan den här gången heller.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat