Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-12, 14:58   #53
jocklon

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Trevlig tråd! Roligt att se hur olika alla ser på de olika individerna. Många för mig extremt förvånande åsikter. Jag kan väl börja med att som många av er andra bara totaldissa Cyrans påstående om utbetalningar av stora summor pengar för sista-miuten-info. Självklart förekommer det mkt prepare för att inte gå ur klassen och andra styrningar som man inte alltid tycker är okej, också väldigt mkt felaktig info från tränare till media mm. Men knappast att ngn skulle betala stora pengar för ett stalltips som inte finns ngn form av säkerhet i. Hästar kan vara sjuka, galoppera, möta en kraftigt förbättrad häst mm så självklart stämmer inte det.

Det mest förvånande i tråden är att många inte verkar tycka om Per Skoglund????? Fattar inget där. Finns det någon bättre, sympatiskare, mysigare, förstående och jordnära snubbe i media? Dessutom genuint travälskande och kunnig inom alla områden och dessutom inne i sporten själv. All eloge till honom!

Av reportrarna på banan är Matteus överlägsen, klart skönast, roligast och en kille som alltid bjuder på sig själv. Hans tips och överdrivna sätt att lägga fram chanslösa hästar bortser jag från. Som underhållare och ett ansikte som ska locka folk till att spela och tycka om sändningarna är han klockren!

Av alla speltjänster så tycker jag spelvärde och travtjänsten är klart bäst. Travtjänsten podcast är alltid intressant!

Ska man snacka tipsters så har jag alltid hållit Huselius högst, han verkar ha stenkoll på det mesta och dessutom en kille som får grymt mkt och bra info direkt från stallen. Förr var han riktigt bra på det i vass eller kass, men där cyklar han oftast fel numera. Jonas Noreen är som några nämnt riktigt vass och kunnig! Malmroth har bra koll, Nybrink är en sköning som hade saknats i trav-tv om han slutar. En som hade bra koll som slutade var ju annars Raffe Vadsmo. Av alla på liven tycker jag Molin är riktigt vass. Bra öga och fint värmningsöga, alltid påläst också!

Ofattbart vad alla hyllar Fernlund!? Gillade han från början, särskilt på twitter som solvalla expert! Men nu tycker jag han har tappat det. Har ju fått ngn form av övermod och övertro på sig själv. Man hör tydligt att han har klara direktiv från atg att få folk att spela så mkt som möjligt. Han slänger ur sig ideer i exakt alla lopp och har tro på dom alla. Han säger aldrig "ingen riktigt feeling i detta lopp".

Hultmananalysen är klockrent. Där är en kille som går in för det och kan sporten. Tror han kommer bli en ikon inom travtips i framtiden!