Tillägg: Nu är vi 14 medlemar och 12 sålda andelar
Den här veckan visade sig raden bli rätt annorlunda mot tidigare vecka. Trots statistiken får vi med en hel del roliga skrällar vilket förstås blir intressant om man drömmer om kosing i plånkan.
Den roliga raden har egentligen inte att göra med att omgången körs i Norge utan snarare med att hästarna i loppen fått både intressanta startspår samt att några lopp körs med tillägg. 5-6 rätt med hyfsad utdelning känns inte helt omöjligt att nå.
Den enda spiken denna vecka hittar vi i avdelning 3: 5 Thai Navigator är både rankad överst på strecken samt har bästa spåret enligt statistiken, heller ingen överdrivet stor favorit vilket ju är bra om man vill få högre utdelning.
I avd 4 garderar vi storfavoriten som krossade motståndet sist. Myhreng Jerker har faktiskt ”bara” 46% segrar i karriären och dessutom väldigt många galopper 16 st på 37 starter. (43%!) Utan galopp vinner han troligt, men vi hoppas på rens just i detta lopp. Lätt att bli blind och bara spika men statistiken säger alltså annorlunda
Kort om övriga lopp:
V75-1, brons är överdrivet garderat av mig med 8 hästar, ev strykningar här innebär mer hästar i andra lopp. 7 Moni viking hamnar utanför pga spåret.
V75-2 ska enligt statistiken vinnas av: antingen a) favoriterna på tillägg, eller b) skrällar på främre volten, vi får med 2 hästar på tillägg och 2 spårskrällar i främre ledet.
V75-5 Fav 2 Ulisse kronos garderas upp med spårhäst nr 1 Revenue Lavec samt 6 Ferrarri B.R
V75-6 intressant halvkort streckat lopp, 4,5 har spåren på sin sida även 9, 10 är spårvinnare i statistiken. Jag vill egentligen ha med även 1 och 2 här men de får bli reserver.
V75-7 ska - tvärtemot vad man kanske tror – vinnas oftast av hästar rankade 1-3 (73%) om favoriten är så svag som den är här. Då får vi med 2,4 och 5. Spår 5 har plus och är rankad 4:a. 9 och 10 är dåliga spår för lopptypen, därav att dessa rankas lägre.
Systemet är i skrivande stund på 5760 rader, då utgår jag från förra veckans system samt att vi blivit några flera. Jag hoppas vi blir ytterligare 3-4 st andelar. Får vi inte ihop systemet reducerar jag det först och främst i lopp 4 och 1.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av andytoothstone den 2017-03-17 klockan 15:00.
|