Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Trådstarten: "Ja, vem kan mest, förstår mest och analyserar och tippar bäst enligt dig?"
Åtminstone jag läste mellan raderna att det handlade om experterna och inte programledarna.
När det gäller programlederiet så är det tvärtom för mig. Jag ser inte Skoglunds storhet alls. I söndags befattade han sig dessutom med ett par faktafel ( olikt honom faktiskt ).
Först skulle han glänsa med att kunna finska motsatsordet till "sisu". Problemet var bara att "knapsu" inte är finska utan meänkieli som bara talas i Tornedalen, av ett ytterst begränsat antal personer jämfört med finska.
Sedan fyllde han på med att "förklara" att en 1%are är spelad på en procent av kupongerna ( som den skrotade streckfördelningen ). Att han inte skulle veta skillnaden mellan insatsfördelning och streckfördelning är nästan helt omöjligt. Alltså gjorde han det med flit för att han trodde att det skulle vara lättare att förstå ( målgruppen i programmet var "nya spelare" ).
Men för mig är det obegripligt hur en felaktig förenkling gör något "enklare". Snarare mer förvirrande enligt mig! Osv osv.
För mig personligen är varje TV-sändning utan känslo-Per en lite bättre sändning.
|
Hear, hear! Vet inte om han tror att det är barn eller efterblivna som tittar på sändningarna. Oavsett vilket är jag osäker på om det är just de målgrupperna som ATG kan tjäna pengar på, hur många gånger de än får förklarat att begreppet spik alltså är när man bara tar med en häst i ett lopp, och att farbrorn där i hytten som refererar loppen också tittar på hästarna innan loppet går, i det där mystiska skeendet som kallas för uppvärmning...