Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
3 Target Kronos i V75-4 verkar bli omgångens störste favorit - nu 63 %. I årsdebuten i Kalmar imponerade han inte som femma i årets sämsta gulddivision. Nu möter han jämnåriga - de två fina stona 7 In Toto Sund och 5 Galactica.
Jag är ingen Luddestallbeundrare och kommer att gardera. Hur gör ni? 
|
Citat:
Ursprungligen postat av robfri
Hästen gick 10.2 sista 800 med en 08 repa under 500 meter.
Garantispets, få hästar där de enda motbuden gör årsdebut & lär rada upp sig.
Stannar den på nuvarande procent är det en mkt spelvärd spik.
|
Jag är själv lite undrande och tveksam. Inför Momarken kunde vi läsa att Adrian bara sätter en av tolv V75 favoriter. Efter segern med Mosaique Face är nu siffran två på tretton. Det är högst troligt att Bo W. Takters pojkar lärt lille Adrian nåt om att köra häst.
Igår surrades det rejält om Target Kronos i V86 studion och jag vill nog se det först innan jag instämmer i kören. Enligt mig har Target Kronos endast gjort ett bra lopp när han skrällde i Breeders Crown för fyraåringar.
Som tidigare svar nämns att flera starka motbud gör årsdebut ( Flash Håleryd och In Toto Sund ) och ska enligt tränarna ges snälla lopp och att Target Kronos sannolikt tar spets, så talar det för honom.
Jag kan dock inte riktigt släppa ett annat motbud som gjort en start i år och som ev. ska gå barfota runt om. Gör man detta så är det klart intressant. Galatica har sprungit 1,12,7 med skor jämfört med den enda gång Target Kronos lyckats springa barfota under 1,13. Min bedömning är att Galatica besitter större fartresurser och därmed är det enda tänkbara motbudet. Alltså funderar jag på att låsa loppet på nr 3 och nr 5.