Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-25, 13:38   #47
Spiritus

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Jag är själv lite undrande och tveksam. Inför Momarken kunde vi läsa att Adrian bara sätter en av tolv V75 favoriter. Efter segern med Mosaique Face är nu siffran två på tretton. Det är högst troligt att Bo W. Takters pojkar lärt lille Adrian nåt om att köra häst.

Igår surrades det rejält om Target Kronos i V86 studion och jag vill nog se det först innan jag instämmer i kören. Enligt mig har Target Kronos endast gjort ett bra lopp när han skrällde i Breeders Crown för fyraåringar.

Som tidigare svar nämns att flera starka motbud gör årsdebut ( Flash Håleryd och In Toto Sund ) och ska enligt tränarna ges snälla lopp och att Target Kronos sannolikt tar spets, så talar det för honom.

Jag kan dock inte riktigt släppa ett annat motbud som gjort en start i år och som ev. ska gå barfota runt om. Gör man detta så är det klart intressant. Galatica har sprungit 1,12,7 med skor jämfört med den enda gång Target Kronos lyckats springa barfota under 1,13. Min bedömning är att Galatica besitter större fartresurser och därmed är det enda tänkbara motbudet. Alltså funderar jag på att låsa loppet på nr 3 och nr 5.
Endast ett bra lopp av Target Kronos? Antar att du inte såg loppet på Gävle den 15 september i fjol.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat