Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-25, 15:07   #896
Slurf
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Intressant då det gav en praktisk vinkel på det här med ekonomi och vad alla som sysslar med markets håller på med. En räkmacka till en insikt om vad allt handlar om, annars kunde jag kanske fått för mig att börja trada aktier och aldrig klarat av att erkänna att jag gamblar då för mycket av mitt ego hade blivit investerat i tradandet.
Okej, det har alltså varit nyttigt för dig själv, snarare än att det skulle leda till djupare insikter rent generellt för alla som ägnar sig åt det. Då får jag väl köpa ditt resonemang.

Citat:
Besatthet jo, spelade lite poker och varians är tråkigt. inte för att poker har en ljus framtid, headsup dominerar datorer och kinesiska grinders på alla internationella sidor.
Spelar inte poker regelbundet längre och har aldrig spelat speciellt mycket HU, men stämmer detta verkligen på högre nivåer? Det stämmer kanske bättre för limit, men det lär vara betydligt svårare att konstruera en överlägsen bot för NL? Det tippar väl över till botarnas fördel någon gång dock.

Citat:
När det gäller sportsbetting är jag kanske ödmjuk eller så är jag fortfarande inte övertygad om att det finns en edge att ha. Kluven
Detta är det mest nyanserade inlägget du någonsin har skrivit, jag är genuint förvånad och imponerad.

Även om vi förutsätter att stängningsoddsen skulle vara helt korrekta (avräknat juice) så innebär ändå det faktum att odds ofta rör sig mycket även på större marknader att det uppenbarligen går att ha edge, i alla fall om man agerar snabbt. Om t ex en Ö/U-marknad rör sig från 1,95-1,95 till 1,72 -2,22 så har det någon gång funnits ett överodds på minst en av sidorna. Bara detta bevisar att det går att ha edge. Att vissa marknader är svårare att slå än andra är givetvis en annan femma.

Det finns få eller inga som kan hålla i närheten av samma ROI på Champions League som jag gör på vintersport med samma volym. Jag själv har nästan slutat att spela på annat än vintersport och pool-spel med jackpott då det i princip är det enda jag slår om jag inte har tillgång till flertalet EU-bookies, vilket är jobbigt att upprätthålla. Livebetting och stora mästerskap i hockey och fotboll slår jag dock fortfarande.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat